Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 16 maj 2011

något trött

Det har varit en väldigt lång dag. Först stängningsdag med massor av utvärdering och dokumentation och en något improviserad framställning om pedagogisk dokumentation från min sida. Inte direkt något att lägga till listan av fantastiska ögonblick. Snälla kollegor som sen tackar för att man gjort en bra insats...Oj vad jag skulle behöva en självförtroende höjare snart! Kanske dags att förlita sig på den där goda självkännslan som bygger på att man duger utan att prestera...Undrar vem man kan fråga om hur man gör. Fast det blev en riktigt lyckad dag ändå. Jag kämpar visserligen mot min årliga "uppsägningsångest" som alltid dyker upp i maj då det känns som om man inte lyckats med något man tänkt sig och det ändå borde vara dags att göra något annat...sälja frimärken eller nåt. Kansake den där frimärkssamlingen jag borde ha ägnat mig åt i stället för hästridning?

Det kommer bli mycket svårt att hitta en ny häst i stället för Tabasco. Jag ser ju nästan ut att kunna rida när jag sitter på honom. Sen ska vi alltså hitta en ponny som funkar för Dottern och mig längdmässigt och dessutom vara viktbärande för Kompisen och Hennes Son. Det verkar dock som om de flesta uthyrare har en maxvikt på 60 kg på D ponny. Hur mång vuxna väger mindre än det? Och sen ska den var trygg med...

Så nu sitter jag med en liten frustrerad tanke och funderar på hur mycket ett banklån kostar i förhällande till att hyra?

Och så fick jag ingen middag heller för vi hade APT efter men vet ni? Jag skällde bar lite, lite på mina kollegor och slog ingen ens på hemvägen...sen funkar inte stavprogrammet så nu är det fullt med stavfel som jag inte kan rätta...lååång dag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar