Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 18 maj 2011

Snygg!

Väldigt nöjd med håret idag. Skyndade mig till frissan efter jobbet och fick guldslingor i håret. Hon vägrar blondera slingor eftersom det äntligen blivit fason sen si. Det var ju kanske två år sedan eller så, men guld är fint det med. Och det är så skönt att få håret tvättat, klippt och sen blåst och lite lockat i nacken. Och så luktar det gott också. Direkt efter kliver jag ut i regnet, åker till stallet och drar på en hjälm...men det var fint så länge det varade.

Tabasco gillar inte blåst. I går satt jag på honom när vi skuttade runt i 20 sekundmeter...Inte vidare kul och det känns direkt i ryggen när det blir stötigt. Så idag var planen att tömköra. jag försöker göra det en gång i veckan för att han tycker det är så roligt och för att formen blir helt fantastisk. Idag var han om möjligt ännu mer på tårna i padocken och när jag ledde in och ut i hagen. Töm körningen gick bra men han var väldigt busig, brallade och slog med frambenen i luften, tok häst...tror han är 6 och inte 26. Vi höll på i 40 minuter och det var massor av över gångar och den finast galopp jag sett, sund att jag inte kan rida honom i den formen, fast då hade han nog gått sönder. Vi hade lite bråttom i stallet idag för Dottern skulle rida igen en missad lektion på ridskolan. När vi kom dit visade det sig att ridlärarn skrivit upp fel tid så för att slippa rida i nybörjargruppen fick vi först vänta en timme innan hon fick rida igen i en hopplektion...Vi passade på att smita in i Privat stallet där vi hört rykten om att en av ponnysarna kanske ska bli hyrbar efter sommaren. Söt liten fuxtjej var det och mycket snäll.

Efter en liten stund kom Ponnyns ryttare och frågade om Dottern kanske ville provrida? Om hon ville! Så in i ridhuset och rida en liten stund i skritt, trav och galopp Hon verkade precis lagom stor för Dottern och såg trevlig ut och snäll. Jag fick låna en hjälm och hoppade upp en liten stund. Jag blir stor på en liten ponny men hade väldigt roligt. Hon var svår riden och trippig och hade världens minsta steg. Galoppen var helt ok fast hon gillade nog inte att jag drev på lite, eller om det var sporren? Eller kanske spöt? Sparkade bakut gjorde damen och visade att hon hade lite temperament. vad kan man säga ? hon var ju ett fuxsto....

Vi har bokat flera provridningar de närmsta veckorna. Två på Ranchens i Lindome och en i Stenungsund. Sen ska vi till sjöstjärnan om det nu inte är så att Ammi är ponnyn vi vill ha. jag blev i varje fall väl medveten om att det är skillnad på häst och ponny och att Tabasco är världens finaste häst. Det kommer vara Dotterns tur att ha häst nu för någon Ponnyryttare på riktigt det blir jag nog inte. Fast det är ju inte så långt till marken om man ramlar av! det är bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar