Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 23 juni 2011

ledigt!

För andra innebär det en extra ledig dag när midsommar kommer men för oss fredagslediga är det ju en vanlig helg. Vi ska förstås ha lite gäster men det blir en decimerad skara i år. Vi har dukat vackert och lagt spriten på kylning. Det är samma spritflaska som varit med de senaste 4 åren och vi hoppas att vi kanske gör slut på den. Om inte annat för att vi verkligen behöver utrymmet i kylskåpet.

Vi tjuvstartade med att dansa grodor runt löva, ostabil stång på gården. Hoppas inte det är ett järtecken, att den var vinglig...kanske kommer vi också vingla om vi inte är försiktiga. Vi blir inte så många på grund av lite avbokningar så risken finns. Det blir mycket sill och bål för oss som är här. Vill minnas att det var lite vingligt i fjol med.

Vi har fixat i ordning i trädgården men jag och rådjuren är lite på kant med varandra. Jag har fyllt trädgården med illa luktande oasis kuddar som jag doppat i blodmjöl, ammoniak och vatten. Man doppar en gång i veckan och i går luktade spannen som om något dött legat där i en vecka eller två. Rådjuren skyr det, men tyvärr ger det bara  den effekten att den går en meter längre bort och upptäcker något nytt att äta...så även rådjur kan utveckla sin kulinariska inställning. Nu är alltså ganska tomt bland bladväxterna också och jag längtar efter rådjurssadel med kantareller...

Andra som njuter av trädgården är katterna. En som hittat en ny favoritplats är Pandora... vi kan sägas ha samma smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar