Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 21 juni 2011

Världens bästa husdjur.

Kanske inte världens gosigaste men ganska sött. Eller inte alls kanske någon skulle vilja säga och det är naturligtvis en smakfråga. Vad man kan säga är att den är stor! Vi trodde dessutom den var död men kanske att den bara gick i någon sorts byta skinn dvala för vi hittade en för liten sparkdräkt på botten av buren.

Just så känns det för tillfället i livet. Det hade varit så skönt att klä av sig det torra ytterhöljet och bara lämna det på botten. Två och en halv vecka till semester och allmän kaos. Jag tog ett litet avbrott från det och åkte till min Morfar efter jobbet. Det var så länge sen jag var där och jag saknade honom jätte mycket. Nu har jag ju ingen häst som håller mig upptagen på veckodagarna så det blev äntligen lite tid.

Vi satt och pratade och pratade och plötsligt hade det gått två timmar bara så där! Vi åt lite middag ihop och jag kom inte hem förrän en bra bit efter sju. Det var väldigt skönt att bara sitta utan att stressa runt som en blå dåre hela kvällen.

Jag han en kort sväng runt Hööks också där jag köpte ett fleece täcke med grimma och benlindor som vi antagligen aldrig kommer behöva och ett regnländtäcke för en spotstyver. Jag kände mig kanske rik eller så för jag fick också tag på ett par nya fina ridkängor till i vinter.

Jag håller på och förbereder mig inför midsommar. Vi har några vänner med barn här och jag satsar på att hålla mig torr under tak. Kanske en ny regnjacka hade suttit fint? Det lär bli regna har jag hört:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar