Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 20 juni 2011

sommarlov!

Inte jag tyvärr men väl barnen! Det är orättvist...de ligger och sover till två på dagen och sitter uppe till två på nattet och surfar på datorn. Jag vill också sova hela dagen...och så sover de borta på nätterna. Latmaskar är vad de är. Jag vill också vara latmask men nejdå jag måste jobba jobba jobba.

Och det värsta med jobbet så här års är att man får gråta så mycket. Barn som slutar, familjer man följt i flera år och så är det av till skolan. De nya barnen är aldrig lika söta...varje år är det likadant. Jo jag minns ju att jag tänkte lika förra året och året innan i sådär 15 år...men ändå, det svider i hjärtat när de slutar gullungarna.

Jag bokade en privatlektion för dyra pengar på Råda för att trösta mig lite. Jag ska prova en ny häst för en ny lärare och det ska bli nyttigt. Jag fick ett samtal idag från en mycket gammal bekant. En av Dotterns gamla ridkompisars mamma ringde för att höra om vi kände till nån ledig stallplats...det gjorde vi inte men vi fick ett trevligt samtal ändå. Hon rider på Ranchens där vår nya Ponny står och berättade om honom. Han verkar vara så snäll som vi tror men alla tycker han är lite tråkig och lat. De är glada att någon vill hyra honom för det förtjänar han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar