Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 19 juni 2011

En sketen söndag

En vanlig sketen söndag gör ingen glad. När regnet dessutom vräker ner utanför fönstret och man tittar ut över klädsträck fyllda av ren? tvätt funderar man på livet. Vad ska man ta sig för idag?  Igår provade jag 14 vita BHar och hittade två som var hyfsade. Sen när man står där och ska betala har man kört ifrån körkortet...Jag kan alltså om jag vill ta mig tillbaka till affären för att betala de undan lagda plaggen om jag orkar. Jag borde göra det , förra året slutade sommarinköpet av underkläder i en förliten svindyr BH jag aldrig använt...

Nu är det semester på nåt sätt fast man ska jobba i tre veckor till eller fyra kanske? Men det värsta stresset på jobbet är över tror jag...jag hade i varje fall  möte med chefschefen om min kurs i fredags och fick bestämt hur uppdraget ska se ut i höst. Nu ska jag bara fixa till det där med inbjudningar mm. Frågan är vilken tid jag ska använda till det...

Och i helgen red jag mina sista ridlektioner för säsongen, tre stycken på två dagar. Ned, Rex och Ned. Båda är inte helt smala om magen så ljumskarna känner sig något ut tänjda. Det var kul men vad ska jag syssla med nu? Inga hästar alls på en månad och trädgården i fint skick?

Det blir midsommar fest i en regnig trädgård i år. Mans kulle köpa sig en fin regnkappa med blommor på så kunde man njuta av det...och nya regnstövlar för de fina jag har har stora hål i sig. Köpa köpa köpa...är det det ända sättet att hålla sig sysselsatt när det regnar och hobbyverksamheten har tagit ledigt? Tragiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar