Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 31 augusti 2011

förkylt oxå!

I halsen och näsan och jag är i så gott sällskap! Idag hostade sig barngruppen ikapp... och jag med dem. Vaknade med huvudvärk och en igelkott i halsen. En kollega hittade en igelkott på gården, den var inte min även om jag önskade det. de är så fina.

Det var en pirrig morgon. Dottern skulle alltså till nya skolan. Jag släppte henne där på morgonen och sen gick jag med telefonen som en snutte ifall hon skulle ringa. I ärlighetens namn var jag inte ett dugg orolig för henne. Jag mötte hennes stall kompis utanför som var så glad och trevlig. Man skulle kanske kunna säga att det var tack vare hennes underbara morsa som jag brukar prata med i stallet som vi tog det här steget. Funderar på om det är väl pretentiöst att skicka en choklad ask eller nåt för att tacka...det är så lätt att man aldrig får kred för de små sakerna i livet. Och visar det sig nu att Dotterns skolgång går ifrån pest till uthärdlig eller ännu hellre en glad och lycklig tid! Kanske en flaska vin? eller champagne...Kort sagt hon var nöjd med första dagen och vill absolut fortsätta.

Det 'är höst nu. Även när solen lyser och det är 20 grader varmt är det höst kallt. fastr man svettas för höstkläderna är lite för varma. Jag blev lite stressad i går när jag såg hur mycket väldigt små morötter och rödbetor som växer ikapp med mangolden...jag hinner inte äta upp allt innan frosten komme!½ Imorgon är det redan september och jag behöver börja med att göra höst fint. Jag är trött på gurka jag älskar söta tomater, de kan man äta varje dag Godast är en sort jag inte vet vad den heter...lite oval och söt som godis. Det var många år sedan tomatskörden var så fin...

1 kommentar:

  1. Början på terminen förkylningen ?!?! :)

    Önskar du kunde skicka över lite av dina härliga godsaker från trädgården till mig...saknar goda grönsaker, får åka till farmers Market här för att det ska smaka riktigt gott...fram tills nästa år då förhoppningsvis min trädgård är full av smarriga grönsaker och örter mm

    Härligt det gick bra för nattis första dagen i nya skolan - kommer nog bli kalasbra detta :) <3 Kärlek i massor till er där hemma :)

    SvaraRadera