Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 3 september 2011

så irriterad

Jäkla dator...om den var min skulle jag slänga ut den genom fönstret...om den var min skulle jag i och för sig inte behöva det...Det krävs alltså ett administratörs lösenord för ALLT jag önskar ladda ner...jag kan alltså inte ens lägga över ett foto från min telefon. Kanske inte ens från min kamera om jag har otur...jag ska precis försöka. Det värsta är att jag inte kan släppa det hela för jag är så irriterad på firefox. (det gick från kameran...jääkla tur annars hade jag kastat datorn i väggen)

Sen är jag ju hostig att jag inte kan andas det gör ju inte humöret bättre...Jag tror det är en släng av kikhosta eller så för jag kräks nästan när jag hostar. Jag kan bara inte föreställa mig att jag skulle behöva vara sjuk. I morse blev det alltså en Ipren, ett dosmått cocilana och näs spray till frukost innan jag for till Råda. Kan ju inte påstå att det blev så bra ridning men kul var det:) Som tur var skrittade vi ut en stund i den vackraste miljön som finns...Råda säteri. Det är som en engelsk deckare, utan mordoffer. Sen va jag tvugen att åka hem och vila innan vi gav oss av till Öjesjö. Dottern hade tagit bussen till PRK på morgonen så jag hämtade henne där. Fabbe är en mys ponny på många sätt. vi borstade och myste en timme innan vi red ut med två andra tjejer. Jag och ponnymorsa2 promenerade med en kaffetermoskopp i handen och njöt av den varma höst dagen. När det blev lite tuffa vägar ville inte Dottern rida så då red jag...(Fast i ärlighetens namn var det nog läskigare att rida nerför som hon gjorde...) Så turades vi om hela vägen...Jag hoppade en liten stock och Fabian blev jätte glad! Så glad att han sedan var lite svår hanterlig och Dottern avslutade ridturen med en ponny som galopperade och bockade fram mellan träden då han 1. kommit lite efter 2. var tvungen att gå i gegga 3. var lite trött i kroppen och väldigt mycket överskotts energi i huvudet.

När hon sen skulle trava av lille gubben på ängen ville han gå hem...hon fick inte stopp på honom så jag fick skälla lite på Han. Tillslut bad Dottern mig sitta upp för hon orkade inte när han bara drog ner huvudet och försökte bli av med henne... Jag kan nu titulera mig "tillridare av bångstyrig ponny" Det gick ju bra men det är verkligen en busig ponny vi hittat...Och vi ÄLSKAR honom! gullprinsen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar