Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 1 september 2011

inte helt frächt....

Nej fy vad ofrächt det är att sitta och vara förkyld och hostig. Jag tänker på de där små barnen som hostade över maten hela veckan och hur vida det finns något samband. I så fall borde jag ha ersättning.

Jag har fått en ny dator, igen. Börjar så smått bli trött på att lägga över allt på hårddisken och sen installera om allt. Den här gången kom det i varje fall med en fungerande webkamera så nu kan jag titta på min syster igen. Och lära ut hur man använder webkameran förstås, den viktigaste funktionen i datorn... Jag borde inte vara grinig. Nu fungerar alla tangenterna också, även 6:an som haft brödsmulor eller nåt under sig. Äter folk när de sitter vid datorn? Det skulle jag alllldrig göra...mer än frukost och lunch.

Det var förövrigt ytterligare en sån där dag då jag undrar om man jobbar eller inte. Jag är väldigt effektiv, tycker jag. Fast mest jobb blir gjort om jag inte lämnar huset, då kan man verkligen effektivisera. Idag drack jag kaffe, åt frukost och torkade håret medan jag gick igenom mail lådan och började få lite ordning på deltagarlistan. Sen ringde jag två samtal till några deltagare och mail konverserade med en rektor...
Därefter tog jag mig utanför huset till kommun huset. Fixade fika till alla träffarna, träffade ett par trevliga människor( det är det som tar tid! arbetskamrater borde rationaliseras bort...) StorChefen han jag få tag på och lyckades skaffa mig en ny arbetstelefon så nu är det slut på ringandet på min privata! Undrar om man kan få ersättning för alla samtal jag gjort hitills eller om jag bara ska surfa jätte mycket på telefonen? Det kostar ju inget. Satte telefonen i Sonens hand när jag kom hem...det är nog en bra leksak. alla mina bilder från piccasa la in sig av sig själv + massa kontakter men inte alla...ännu ett mysterium att lösa.

Jag han därefter träffa min närmsta chef för ett spännande men lite hemligt möte (tatata) Lunch åt jag i bilen på vägen så där klarade jag mig utan rast hela dagen. Nu sitter jag med jobb Datorn och ska få in alla mina funktioner men då upptäcker jag att jag inte kan ladda ner något alls utan admin uppgifter! VA!!! alltså ingen google crome...så nu har jag nästan arbetat utan direkta stopp i 12 timmar...sjuk.

Det värsta är att jag fortfarande känner mig som om jag borde gå till jobbet snart:)





2 kommentarer:

  1. Yeay Webcam :D När ska vi skypa??? <3 ps jag har också smulor under tangenterna, brukar dra upp dom o städa ibland :D:D:D:D

    SvaraRadera
  2. brukar funka att städa upp brödsmulor. Så länge du inte häller kaffe med grädde och socker över tangentbordet samtidigt :D:D

    SvaraRadera