Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 29 augusti 2011

skolbyte

Dottern beslöt ju sig hastigt och lustigt i fredags att nog får vara nog och att hon ville byta skola. Hela helgen har segat sig fram och varit så pirrig...går det att göra? Inom loppet av en timme var allt klart! Jag ringde rektorn och frågade om de kunde ordna en plats helst i kompisens klass...och vipps satt vi på möte på furulundsskolan med klassföreståndaren och rektorn. De var så otroligt välkomnande att jag nästan ville byta skola också...Så på onsdag kl 8 börjar alltså lilltösen i ny skola med nya kamrater. På prov till en början för man vet ju aldrig. Vi har varit väldigt nöjda med lexbyskolan så det känns faktiskt lite vemodigt i Moderns bröst. Dottern är överlycklig, äntligen kanske hon slipper vara utanför...Mest nervös är nog jag, som minns hur det var att byta skola i den åldern. Så då får man visa tecken på tilltro. Jag vet ju att hon klarar det mesta och kan ta ansvar för sig själv så jag behöver inte oroa mig för henne. Barnen i den här familjen har fått träna på att ta eget ansvar sen de gick i blöja tror jag...

Så ikväll firar vi med tårta!

Jag undrar om det är höst eller inte. Ena sekunder vräker regnet ner nästa skiner solen och det är 19 grader varmt. Jag skördade både morötter och rödbetor till middagen och de börjar få höststorlek. Och svamp hittar vi både här och där...Många tecken på höst alltså. Jag tror jag ska tända lite ljus i kväll, dricka the och mysa för att fira in hösten. Jag har köpt nya gummistövlar också och suktar efter en regnlkappa från ösregn. Dyr såklart som allt jag suktar efter...kanske man ska unna sig? Kanske...

1 kommentar:

  1. Härligt när det händer så fort och så enkelt :D Hoppas det blir kalas och lillskruttan blir lycklig och nöjd :)

    SvaraRadera