Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 8 augusti 2011

första dagen.

Jag behöver semester! Jag är helt slut efter en liten arbetsdag med 7 barn! Hur ska det gå när det är full grupp igen? Det var trots allt inte så farligt att gå upp och kändes helt ok att vara tillbaka på jobbet. Riktigt roligt till och med, men man har ju verkligen inte koll på någonting. Och när klockan var halv fyra och det var dags att åka hem var det så skönt att få lite sol i trädgården. Jag skördade lite gurka igen...vad ska jag göra med all gurka? vad kan man göra med gurka mer än att äta den? Finns det någon där ute som kan ge tips så tveka inte att göra en liten kommentar, jag börja bli desperat! Det behöver skördas nästan varje dag dessutom...

Man ska inte klaga jag vet. Man ska inte klaga på någonting faktiskt när man tänker efter så är ju livet fantastiskt bra. Bortsett från att ingenting blir så där perfekt som man drömmer om. Jag önskar mig absolut mer energi, tid och muskler för att hinna få till det sista i trädgården innan hösten, fast nu, den 8:e augusti känns det som om hösten redan är här och att det endast är svampplockning och lövräfsning kvar. Då känner jag för att klaga lite, men bara ytterst lite...Vad ska jag göra med gurkan?

3 kommentarer:

  1. http://www.hittarecept.se/s/vad-ska-jag-g%C3%B6ra-av-gurkan.html :)
    Inlagd gurka, saltgurka, pressgurka, kan man frysa Tsatziki??? :D
    Sen behöver vi ju absolut Gurka till Måndagens middag, vi gör helt enkelt en Gurksallad:D Du kan ju alltid slänga ihop lite typ Boston Gurka till Lördagens Korvgrillning också:D
    Nu kommer jag inte på nåt mer...<3 Puss Cia

    SvaraRadera
  2. man kan väl inte lägga in slanggurka? Pressgurka har jag ätit massor...kskla kolla bostongurkandet...

    SvaraRadera
  3. Men herrejösses hur ska jag veta det där, mina nya böcker är redan nedpackade :D Försökte ju bara komma på nåt bra ju, går säkert alldeles utmärkt;) Lycka till :)

    SvaraRadera