Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 12 augusti 2011

sommarväder

Efter en veckas höst kom det lite sommar värme igen tack och lov! Och så lämpligt att vara ledig idag då...Dottern har varit i stallet hela vecka från 8-8 ungefär. Trött och sliten men vid gott mod kan man säga. Själv passade vi på att åka till IKEA för att köpa loftsäng så morgondagen ska ägnas åt att rensa ut u barnrummet och göra tonårsrum. Så himla tråkigt! Tänk om man hade varit en sån där som gillar att hålla på och planera och dekorera i huset!? det hade varit bra för då hade kanske huset varit i något sådär  bra skick...Fast jag har ju trevligt i min trädgård...lite för trevligt om man kikar på byxlinningen. Det kan man föresten inte för det hänger något över den för tillfället...känner inte riktigt igen vad det kan vara.

Så blir det när man ska träna på att göra sådant man inte brukar göra. Dricka vin varje dag och hänga i hammocken istället för att jobba i stallet. Första arbetsveckan skulle ju bli en vit "kom igång vecka" hade jag tänkt. Nu blev det en svart "DU SKA INTE TRO ATT SOMMAREN ÄR SLUT BARA FÖR ATT DU JOBBAR OCH REGNET ÖSER NER" vecka istället...vin varje dag utom fredag! (om man inte räknar limetto zincano)

Nu vankas fredagsfilm och chokladmuffins....det är tur att hösten kommer snart:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar