Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 14 augusti 2011

Långhelg

Det känns som om det varit långhelg, jag har hunnit så mycket. I torsdags jobbade jag men det kändes i ärlighetens namn som om det var fredagsjobb så när fredagen kom var det lördag...eller nåt. Vi var på korvgrillningsfest hos min Mor och Syster i går. På tisdag går flytten till USA, så vi håller på att ta ett långt farväl. Hon hade bjudit massor av vänner, många som vi träffat många gånger och en hel del som kommer att fattas mig när hon flyttat och jag inte får tillfälle att träffa dem igen. Konstigt det där med relationer. Maken säger ju alltid     "men hur ofta ses ni då?" Men det handlar ju inte om hur vida man träffas varje vecka eller månad eller bara en gång om året. Det handlar ju om möjligheten att träffas, om man vill. Det kommer att fattas mig när Syster bor så långt bort, att inte kunna ringa och säga hej ska vi ses?

Trevligt var det och nyktert för min del. Nu ska det baske mig levas nyttigt ett tag! Så imorse var det inga problem att kliva ur sängen vid halv nio och ta itu med det länge eftersatta jordgubbslandet. Egentligen borde jag grävt upp alltihop och kastat på komposten för jordgubbarna blir mindre för varje år. men de är så satans goda och mycket levande...istället grävde jag upp allihop, delade och rensade bort ogräs. Sen återplanterade jag i gödslad ogräsfri jord och la på täckduk och bark. Blir det inte fina gubbar nästa år köper jag nytt!

Min plan var att fixa till det där på nån timme och sen rensa ogräs bland grönsakerna. Tyvärr ställer ryggen till det när jag gräver så Sonen fick komma till räddning och bära jord. Ingen mer grävning på en vecka. Istället fixade jag två hinderstöd till stallet. Vi hoppas att padocken är färdig inom kort så man kan hoppa lite. Jag har möjlighet att göra två till om jag orkar fixa fram virke till fotstöden. Jag tror de blir bra, åtminstone om man nöjer sig att hoppa 80 cm. (jag är nöjd med 50). Jag han också  ligga på soffan och mysa med kaninen så jag är mer än nöjd med helgen...mest för att den blev så lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar