Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 7 augusti 2011

Vilat klart...

Eller helt klart inte! Inte alls, på något sätt. Totalt outvilad. Jag ansöker härmed om uppskov... Det ända glädjande med att semestern är slut är möjligen att det behövs ett ordentligt uppsving i konditionen. Man har ju onekligen utvecklat en trivselkropp på 4 veckor. Kroppen trivs utmärkt tror jag, för den protesterar inte alls, ligger mest still och pöser om jag ska vara riktigt ärlig...

Och semesterns sista dag bjöd på hällregn. Så garderob och sovrum ser betydligt mycket finare ut idag. Jag har alltså gjort allt det jag hoppades på att hinna under semestern. Sovit, ätit, druckit massor av  vin i trädgården inkl bubbel, ridit, badat bubbelpool och sorterat husets svarta hål. Dessutom är trädgården i ordning och sommaren är inte ens slut. Möjligen har jag inte gjort någon sylt. Det är synd. Jag får plocka massor av svamp för att kompensera detta.

Två veckor kvar innan häst året drar igång med ridkurs på Råda och Nya ponnyn Fabbe. Idag har vi betalt sista avgiften och beställt hemtransport till fredagen den 19.e. Vi längtar mer än lovligt. Då är semestern slut på riktigt för de närmsta veckorna måste tillvänjningen av arbete gå långsamt. Sena kvällar, mycket vin...det är ju sommar än menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar