Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 15 september 2011

är det jobb?

Idag kom hovslagaren klockan nio. Jag tvättade leriga ben på en häst och tog in en annan med betydligt mindre hovskägg(det heter faktiskt så) som inte behövde duschas. Sen satte jag mig att vänta och ringde ett par samtal och planerade lite. Sen en tur hem och dusch för Matte innan jag åkte till jobbet för att handleda en kollega in i nya mailen som inte fungerar för henne....det tog mig fem minuter att inse att hon inte har något konto! Inte konstigt att det inte funkar. Jag visade ett par finesser så får jag återkomma senare. Ja det var väl min jobb dag då. Jag gjorde visserligen en presentation i skydriven för att lära mig men det var ju bara roligt..Är det jobb eller inte, det är frågan för dagen.

Solen sken och det var varmt igen. man får njuta för snart störtar väl regn och höststormar runt oss igen. Det visade sig vara ett smart drag att stanna hemma från stallet i tisdags. Idag har jag ju ändå åkt fram och tillbaka och vi avslutade kvällen med en härlig ute ritt. Dottern red. Jag gick. Vi hade sällskap av Cool och mor/dotter paret som hör till honom. Väldigt trevligt var det, fast Dottern tyckte inte alls om det. Backar upp och backar ner och inte vill hon rida i backar och elaka mamman tvingar henne...jaja kan man inte rida på ojämn mark kan man ju inte rida ut alls och det är ju det hon gillar bäst. Eller var fram tills vi var ute förra helgen och Fabbe bockade iväg med henne. Tror minsan att hon var lite rädd idag. Men det gick bra och hon utmanade sig själv och klarade det fint. Jag red sista biten (den där han bockade sist) och det gick alldeles utmärkt. Sen borstade vi och tvättade benen igen och myste. Vi gillar vår Ponny det gör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar