Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 14 september 2011

Stormvindar.

Ja det är höst och det tänker vädret inte låta oss glömma. Igår stormade det och regnade sidledes idag bara storm. Jag vaknade i natt av att huset lyftes från marken och svävade bort över Säveåns dalgång. Det kunde ha varit så....det är visst nån orkan som nått oss från varmare brädd grader, men de var ju lovat att ha mojnat lite...kunde gott ha mojnat lite till om man säger så...

Dottern är sjuk så det var jag som skulle rida igår. Behöver jag säga att jag la ner den tanken helt I stället åkte jag till IKEA lite inspirerad av min Systers blogg. Jag älskar IKEA, maken hatar det. Att  vara ensam på IKEA har sina för och nackdelar. Nackdelarna är att man får fatta alla beslut själv...fördelarna är samma. Alltså kom jag hem med ett skrivbord och hylla till Dotterns nya tromsö säng och en vit byrå. Utöver det massa skrivbords saker som lådor och pennfack mm. Nu ska rummet göras tonårsfint. Jag blev mycket glatt överraskad av ytterligare en fördel med att vara ensam. Man får så mycket hjälp. Försökte lasta på 31 kg byrå när ett två nygifta damer kom och frågade om jag ville ha lite hjälp. Det framgick inte om de var gifta med varandra med det förutsatte jag av någon anledning för de smågnabbades hela tiden och var så himla trevliga. Efter betalningen står man då på parkeringsplatsen med två tunga otympliga paket och en liten VOLVO... Då hoppar en vagn insammlare ur sin traktor och fixar utan ett ord men med ett leende allt ihop...Gillar IKEA och är inte alls rädd för att ta hjälp...

Maken Älskade inte IKEA ännu mer när han fick sätta i hop elendet på kvällen men om några dar blir det så fint så fint...

3 kommentarer:

  1. Du ska se hur roligt jag tycker det är med IKEA när dom släpper av hela mitt kök på vår garageuppfart och en drös med amerikanska män står och river sig i huvudet - vilket kommer sluta med att jag får kalla in den svenska befolkningen här och själv sätta ihop ett helt kök!!! Alldelses för dyrt att låta dom på IKEA göra det serrö!!! :D:D:D:D Ja ja det kommer ju bli fint ivarje fall :D
    Låter som en perfekt IKEA visit för dig :):)Min gick rätt bra också ;)

    Puss o kram <3

    SvaraRadera
  2. haha..IKEA kök...det minns jag att jag skruvade ihop med sextanten med ena handen samtidigt som jag ammade den lilla nyfödda med den andra:) Ja bröstet då förstås...det kräver nog äkta svenskhet,makens förhållande till skruva ihop är aningens mer Amerikanskt;)

    SvaraRadera
  3. Japp precis vad jag misstänker - tur man bara har en galen hund och inte en nyfödd att ta hand om ;):D:D:D Blir nog kul!

    SvaraRadera