Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 11 september 2011

En bättre dag trots allt...

Idag var det bättre. Till och med mer än uthärdlig. Jag skulle behöva ett par till sådana på raken nu för att återhämta mig. Jag vaknade klockan sju av världens åskoväder och regn. Drog ur kontakterna och drog täcket över huvudet.Om jag så ska ligga under täcket tills jag ruttnar tänkte jag innan jag somnade om och vaknade till en ganska vacker höstdag. Dottern ville till stallet. Jag har lovat att vi kan åka och leka lite med Fabbe på söndagar om hon anstränger sig med lite träning på lördagar, både hon och Ponnyn behöver det. SÅ idag testade vi longering och det gick jätte bra. Dottern satt på och gjorde lite balans övningar och hjälpte honom förstå att han ska stå kvar på volten när han gör halt, inte komma och se om det finns nåt godis i fickan:)

Ingenting kan få en dag så härlig som ett besök hos goaste Fabian. Jo föresten en sak...HÖNS

Jag våldgästade Systers kompis som bor precis sådär lantligt som jag egentligen vill och hon har hönor...högt och lågt faktiskt. TAma är de också och gudomliga! Framför allt den lite mindre rasen...och hon hade kycklingar. Smälter som smör i solsken... Så i dag har jag verkligen fått njuta och njuta lite till.







Planterade Mors blommor också så nu slipper jag tänka på det, bara morfars trädgård kvar innan jag kan se min egen höst förfalla vackert och poetiskt. (mest beroende på att jag sällan hinner min egen eftersom jag alltid gör alla andras först). Men hade jag haft höns som pickade runt i trädgården hade det varit ännu mer poetiskt och jag hade haft ägg att göra mangoldomelett på....

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du hade en helt underbar fika dag hos Sarah :) Kycklingarna och hönsen är fantastiska - önskar jag fick ha några här också, vi har ju definitivt plats men får inte ha några....Härligt med Svensk höst dessutom!!! Puss på dig <3

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en höjdare! Sicka fina höns! Och en sån goa tjej:)

    SvaraRadera