Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 30 september 2011

sur...

Min dotter är sur...eller något. Det måste vara åldern. Jag hoppas det för det är verkligen inte lätt att säga rätt saker. Just nu är hon nog mest besviken över att inte få byta ponny på ridskolan. Hon fick Tindra. Sö,t pigg, ung ponny. Hon vill ha Triumf. Så nu är hela dagen förstörd och mamma är inte rätt person att säga något. Lektionen gick jätte bra, ridläraren kom till och med fram efteråt och sa att hon tyckte hon var så duktig. Men nejdå allt gick dåligt och nästa vecka ska de hoppa och det är där skon klämmer kanske.

Jag hade en fantastisk fredag, den första på väldigt länge så våra humör är inte direkt synkade om man säger så. Sov tills jag vaknade kvart över nio. Det blev lång  frukost men gott bröd och kaffe innan jag åkte till stallet. Fabbe var trevlig och mysig som vanligt. Det var dimma på förmiddagen men halvägs genom ridpasset sprack solen igenom. Vi var mer än lovligt svettiga efter turen. Allt gick väldigt lugnt och det var riktigt kul att rida ett helt pass i padocken. Kanske att han till och med gick i bra form efter 45 minuter. Jag tror tappade bort tiden för jag var väldigt sen när jag var klar.

Efter ridturen störtade jag alltså ifrån stallet till MassörMaggan som fullständigt mördade mig. Under tortyrliknande förhållanden löste hon upp allt i rygg slutet och nacken med lätt huvudvärk och total avslappning som resultat. Jag kommer ha blåmärken imorgon...Ryggslutet mår inte riktigt bra efter veckan tyvärr så jag hoppas att jag kan rida imorgon.
Nu blir det pizza rödvin och filmkväll...inte alls ett dåligt slut på en härligt dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar