Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 1 oktober 2011

Är det höst?

Det är den stora frågan den här helgen. Åkte till råda och red i dimma. Fick putsa glasögonen flera gånger för de var helt fulla med vatten droppar efter ett kort tag. Men det är något speciellt med att rida ut när herrgården ligger i dimma och solen håller på att gå upp. Dagen fortsatte med vackert väder och underbara aktiviteter. Vi hade stallet i helgen så medan jag mockade vägde upp foder så red Dottern i padocken...ensam. De tär första gången jag släpper upp henne själv men Fabian är verkligen så trygg att man nästan vågar lite på honom. Fast hon fick inte galoppera. Som om hon hade kunnat det , eftersom hon glömde spöet fick jag snällt stå med långpisken i mitten för att hålla igång galoppen och efter var han mer än lovligt svettig. Tror jag det, 20 grader varmt i oktober!

Jag släpte av Dottern i stan där hon blev upp hämtad av en kompis där hon ska sova över. Jag skulle ta en kort promenad med en kompis i Sävedalen...jag vet inte varför jag trodde  den skulle vara kort...det var den alltså inte med väldigt vacker och full med härliga samtal och tystnad. Det finns nog inte mycket som slår svensk höst när det är som idag... kolal här:)




















1 kommentar:

  1. Åh så vackert...Svensk höst är bland det vackraste som finns!!!!!! Sicka underbara bilder du fick!!! Färgerna här borde gå mer åt det röda också snart, kanske i tid till mammas besök uppe i bergen :D Hoppas jag kan kontra med liknande bilder då :D

    Låter som du haft en riktigt härlig helg!! Puss o Kram <3<3<3

    SvaraRadera