Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 2 oktober 2011

Söndag på stan

Japp, igen! Två söndagar på rad har jag alltså varit i stan...centrala Göteborg alltså...wooo.
Först var planen att vi skulle ägna en vacker söndag tillsammans i Alingsås jag och Mor. Vi hade tänkt äta sunday brunch på Nääs fabriker men priset var något mer än plånboken ville avvara. Så vi fortsatte till Alingsås direkt och tänkte att vi säkert skulle hitta nåt mysigt ställe efter att vi shoppat lite. Det fanns massor av mysiga ställen i Alingsås. Tyvärr stängda allihop. Vi var vid mormors grav först för jag hade inte sett stenen och ville gärna hinna sätta en bukett av trädgårdens höstblommor som jag vet att hon älskade innan frosten kommer. Nu känns ju frosten ganska avlägsen när temperaturen ligger mellan 18 och 20 grader, i Oktober...men ändå man vet aldrig det kommer fort när ert kommer.

Vi var ganska så besvikna att allt var stängt, men så beslöt vi att mot bättre vetande åka till centrum. Alltså det blir alltid dyrt. Massa parkeringspengar och allt onödigt man vill köpa. Men så hamnade vi på SoHo för sunday brunch istället. Lite billigare kanske men framför allt så gott. Allt man kan äta för 179 kronor. Köttbullar, revben,bacon omelett, pajer och pannkakor och ostar och pålägg och fil för den som vill slösa dyrbart magutrymme...och kaffe och massor av kakor till efterrätt. Herre gud vad mätta vi blev! Även om mag utrymmet blivit betydligt mindre med åren kan jag fortfarande göra rätt för mig på ett sådant ställe. Vi orkade knappt shoppa efter, då har man ätit ordentligt.

Jag skulle ha ett par byxor. Jag hade tänkt på Lindex för de har så fina manchesterbyxor där men tyvärr var min storlek för stor och den mindre för liten... Mor skulle ha en bekväm BH. Inget var lätt att hitta efter att man stoppat magen med så ofantliga mängder godsaker att den nästan sprängs. Men tillslut och utav en händelse hittade jag rätt byxor till halva priset en kvart innan stängning. Innan jag han byta till mina kläder hade Mor betalt..igen. Och massa smink fick jag också...rara "skämma bort mammsen". Och Hon fick faktiskt tag på BH 5 minuter innan stängning på Åhlens så man kan säga att det blev en perfekt dag.

Maken var dock  något besviken när jag helt enkelt inte orkade äta annat än lite sallad till middag, (jag är fortfarande propp mätt). Dottern hade somnat i sin säng klockan halv sex och sen grät hon bara när vi väckte henne...ingen middag där heller, men efter ett glas vatten och vila på soffan var hon glad igen även om hon la sig för natten redan klockan halv åtta. Misstänker skarpt att hon inte sovit så mycket hos kompisen i natt:)

Så nu är jag redo för en ny vecka. Det har varit en fantastisk hösthelg som verkligen gett lite extra guldkant på tillvaron. Det är härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar