Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 5 oktober 2011

ganska nöjd och trött.


Jag har lekt lite igen...Igår kväll satt jag alldeles för länge med det här programmet. Det är verkligen ett super program och alldeles gratis. Bilderna tog jag förra veckan och några av dem har jag bearbetat lite i photofiltre.
Det var Dotterns favorit program och ska jag vara  ärlig tyckte jag att det var ganska trist. Det var innan jag kom på vad jag sak göra med det! Så idag har jag låtit några barn fotografera vad de tycker om på Förskolan. (jo ett barn tog kort på mig...Det ger pluspoäng...) Sen fick de göra ett collage som det här. Det blev bara så bra, när de dessutom började prata om vem de är och vad de vill lära sig...klockren dokumentations möjlighet. Tyvärr blev det inte perfekt att skriva ut i A4. Funderar på att skicka in och få det utskrivet på fotopapper för att se hur det blir. men som datorbild är det snyggt!

Jag är ganska nöjd med veckan. Två kollegor hemma men jag tycker nog att jag både han utföra mitt eget jobb och lite till. Men nu är jag trött. Väldigt trött...Och längtar efter lite solsken men det är för mycket att hoppas på för imorgon blir det regn och storm...mysigt att hänga o stallet...

3 kommentarer:

  1. Det blev Verkligen jättefint, heter programet Pizap???
    Låer som en härligt höstdag på jobbet! Vi shoppade som idioter igår och saknade Dig :D Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. åhhh shoppingidioter;) Saknar er oxå...kom på mig själv tre gånger idag att ringa...hoppsan.
    Programmet finns på pizap.com och är jättekul...

    SvaraRadera
  3. Det var ju en jättefin bild ju ;)

    Jag får nog kolla närmare på det bildredigeringsprogrammet då, jag skälv är lite nyfiken men kan inte någonting XD

    Vad roligt att se att ni hittat en häst ni verkligen trivs med, först Tabasco och nu Fabian :D

    SvaraRadera