Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 7 oktober 2011

självförtroende!

Underbart att se, Dottern har fått tillbaka lite självförtroende. Härligt. Det var också härligt att se henne rida för instruktör två dagar på rad. Igår var det dressyr , idag markarbete. Och vilken härlig ponny vi har! Igår jobbade de på med fattningar och bjudning. Idag var övningen jättesvår, jag tror inte att hon förstod hur svårt det var. Och det gick naturligtvis jättebra alltihopa. skritt, trav och galopp över bommar och sen ett litet hinder. Fabian hade jätte kul också det syntes lång väg:)

t!Jag fick nöja mig med att jobba lite tömkörning innan. Med Tabasco var det så lätt, han kunde det hela. Fabian behöver jag lära. Nu är jag verkligen ingen tömkörnings expert men det får gå ändå. Jag har börjat väldigt försiktigt med att gå bredvid med korta tömma för att lära honom att gå framåt även om jag går bakom...idag kom vi så långt att jag kunde trava honom på en volt och jag stod i mitten. Lite stressad blir han när tömmen fastnar, så nu funderar jag på att köpa en nu gjord som har fasta ringar för några tusen... Jag och min bästa ridlärare ska ta oss till en clinic i tömkörning nästa helg. Kanske kunde jag ha anmält oss som ett ekipage där  men priset är 750 kr för en timme och så måste man ju  hyra transporten för att åka dit. Tittar man på lär man sig också massor och det är roligt att göra en sån sak men nån som kan så mycket...

Jag vaknade alldeles för tidigt i morse med halsont och förkylning...sen funderade jag på vad jag skulle göra med den här dagen innan jag bestämde mig för att åka till jobbet. Jag fick gjort en jättebra serie i pizap med en en pojk och var väldigt nöjd med dagen. Fast när jag la ihop hela veckans arbete hamnade jag på 12 timmar av 10 möjliga... så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar