Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 4 oktober 2011

ännu en dag i livet.

Nu är det snart slut, dagen. En till att lägga i raddan av dagar som inte gjort något större intryck i världshistorien. När man funderar på det kan man bli lite deprimerad. De flesta dagar är ju just på det viset, lätt meningslösa på något sätt och ändå så viktiga. Kanske påverkar det att jag har två sjuka kollegor och ägnar dagarna mer åt att organisera verksamheten än att genomföra den. Idag var vi bara två för vikarier var återigen omöjliga att få tag på och vi fick ställa in skogsutflykten. Jag hade planerat att experimentera med olika saker som flyter. Fast vi gjorde det inomhus i en balja istället och jag tror om jag ska vara ärlig att det faktiskt blev bättre än om vi stått vid bäcken.

Jag slutade tidigt, hämtade sonen som skulle på medicin kontroll och sen åkte vi hem. Det blev inget stall utan  Fabian fick en välförtjänt vila idag, kanske ska vi rida lite lektioner i slutet på veckan om vi får tag på en instruktör. Då blir det jobba av! Det var väldigt skönt att få en lång dag hemma fast då kommer ju den här tiden, runt halv åtta, då det är för tidigt att lägga sig men försent att starta med något roligt. Vad gör man på kvällarna när man kommer hem klockan fem och inte har något hobby? Stackars dem som har för mycket tid.

Jag har inte det problemet men jag råkade halka in på universitetets kurs sida och av någon märklig anledning är jag anmäld till kurs i vår. Som om jag inte hade tillräckligt att göra! Kommer jag klara det? Jobba 85% och plugga 50%... Kursen heter pedagogisk dokumentation med IT som stöd och går på distans. Varför inte liksom?

Igår var vi på Dotterns skola för "lära känna" samtal. Det var ju bra fast Dottern säger verkligen inte mycket...hon får träna på det. Läraren sa en klok sak som jag faktiskt ska ta till mig även om rådet var riktat till Dottern. Varje kväll ska man säga tre saker som varit bra. (jag antar att man ska känna sig tacksam också men det känns nästan lite religiöst).

Här kommer dagens lista:
1. jag skällde INTE på barnet som sparkades, utan frågade vad som hänt. (bra resultat av den situationen)
2. jag anmälde mig till en kurs (i tid för en gångs skull)
3. jag hade ett bra samtal med sonen på väg från läkaren (och han sa mer än hmme)

Herre gud så patetiskt:) Jag tror jag går och läser en bok istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar