Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 8 oktober 2011

Härlig hästdag:)

Började ganska bra på Råda men Simba är så taggad och het ibland, särskilt i ridhuset där det är trångt och när det är mycket galopp arbete. Idag har jag redan träningsvärk i axlar, mage, skuldror och utsidan höfterna... Jösses vilken stor häst han är! Ridläraren envisas med att ge för svåra övningar...idag skänkelvikningar i galopp...jag klarar ju knappt av att hålla ihop hästen på voltspår. Direkt efter var jag så trött men när vi åkte hem och kom till på farten till 40.an gjorde vi ett impuls beslut och drog direkt till Borås för att gå på hästmässa.

Själva mässan var en besvikelse. Dyrt inträde och väldigt lite utställare. Vi köpte ett par schabrak, lite borstar och Dottern fick välja tryck till en T-shirt. Vi han se två clinics, en i dressyr och sen det stora TOBBE LARSSON! och hästen Nicke förstås...Dottern var lycklig och filmade hela showen med min telefon och sen stod hon i kö för en autograf i 40 minuter...han sa inte mycket, men hon satt och tittade på bilden hela vägen hem...kanske värt inträdet, vi åt ju faktiskt pannkakor till humant pris.

Det jag ville köpa fanns inte där såklart. Så på vägen hem övertalades jag att svänga in på Hööks. Vet inte vad Dottern hoppats på men jag köpte en ny tömkörningsgjord, en riktig. Dyr men inte om man jämför med vad finmärkena kostar. Jag kommer kanske ångra mig och önska att jag väntat och köpt från Tärnströms eller så...men nu är jag över 2000 kr fattigare och ganska så nöjd.

Vi var ju tvungna att prova. SÅ på väg hem stannade vi för att mocka och leka med Fabbe. Gjorden satt bra men behöver ett par hål extra. Vi skrittade bara men idag kunde vi göra 8-volter och grå på fyrkantsspåret och vända snett igenom...Det låter inte så avancerat men med tanke på att han inte gjort det här så mycket innan tycker jag han är jätte duktig. Dottern tog ett par varv i trav och galopp barbacka innan vi avslutade med att gå en promenad i skogen.

Gissa om jag var trött när jag kom hem halv sju? Då hade vi varit borta sen kl åtta i morse...Vilken härlig Hästdag det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar