Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 19 oktober 2011

Halva veckan...

Tja, inte nog med att man har flera kvällar den här veckan. Igår dök inte vikarien upp så det var bara att stanna över tills det var läge att gå hem....bara en timme visserligen men det blev inget stall för vi orkade bara inte åka. Då är det väldigt skönt att stå i ett stall där vi hjälps åt en gång i veckan så man faktiskt inte behöver...Ponnyn är väl omhändertagen, fodrad och mockad hos ändå...

Kvällens kurs/workshop gick väl ganska bra. Det var ingen som reste sig och gick...Däremot var det ingen chef med eftersom det blivit nån dubbelbokning så jag hade väldigt sjå att få igång arbetet...jag visste inte ens att de skulle mötas upp i vestibulen så det var mer tur än skicklighet att det blev något av. Tur att jag inte dör av att vara spontan och flexibel i nya situationer. Kanske gör jag ett något förvirrat intryck? Men som sagt det var i varje fall en som tyckte hon lärt sig något nytt (utöver min kompis som alltid är så snäll och stöttande då, så det räknas nästan inte)

Imorgon är det dags för andra kurs tillfället i digitalkompetens (och på fredag men det är samma plan men en annan grupp). Jag är nästan färdig planerad. När jag sitter vid datorn kommer min glada och multikompetenta Dotter och säger att hon lärt sig nåt nytt i skolan! Hurra...fast nu måste ju jag snabbt lära mig detta för man kan ju inte vara sämre än skolbarnen? Eller?

Dottern har multimedia som elevens val, Sonen vill bli spelprogramerare och Mor kämpar med att hänga med och leda IT kurser. Vad är hönan och vad är ägget kan man fråga sig. Barnen får i varje fall rejält med positiv feedback, alltid något....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar