Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 16 oktober 2011

Höst städat.

Äntligen! Jag han min egen trädgård innan vintern slog till...Allt är inte klart förstås men en sån härlig och solig dag som den här var man bara tvungen att njuta av. Växthuset är tomt och redo för tvätt. Rosorna är kupade och ogräset så gott som bort plockat ur rabatterna. Alla blommor jag tog hos mormor är planterade och verkar trivas. Jag har lite kvar att göra. Köks trädgården är till exempel inte ens påbörjad. men jag har en plan. Sonen som är så bra på att gräva ska få ta i tu med den en solig dag, helst innan snön faller. Idag klippte han gräset för förhoppningsvis sista gången. Dottern plockade upp det jag klippte av. Jag klipper inte bort mycket för jag tänker mig att smådjuren kan använda fröer och annat under vintern. Godhjärtad som jag är.

 Det är himla tråkigt att det ska göra så ont i nacken så fort jag anstränger mig. Allt tar så lång tid då och helt perfekt blir det inte. Jag brukar alltid planera för fler rabatter och fina blomster arrangemang men nu börjar jag inse att det jag har kanske är på gränsen till vad jag klarar, kanske till och med för mycket...det är verkligen ingenting jag tänker fundera på någon längre stund.

Men höst fint är det kolla bara vilken underbar trädgård man har.




3 kommentarer:

  1. Ser underbart ut!!!! Jag och Farfar ska sätta igång och bygga kökstädgård här, nu när mamma åker:(:( :) Du kommer komma i perfekt tid för att hjälpa mig välja och placera :D:D Bra va!!!??? :D Innan dess ska här sättas lite vinterblomster i krukor :D Puss o Kram <3

    SvaraRadera
  2. en äkta hemmafru hör jag;)

    SvaraRadera