Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 17 oktober 2011

mördarvecka...

Den har börjat, mördarveckan...så felplanerad att man undrar. Jag visste att det skulle kunna bli en tuff måndag eftersom två kollegor skulle vara hemma men sen ringde telefonen gång på gång och i slutändan var det bara 11 friska barn på förskolan. Så själva arbetsdagen blev lugn och produktiv.

Jag har världens bästa man.Vill bara berätta det så alla vet. Skulle aldrig nedlåta mig till att skriva det på Facebook men här känns det väldigt privat, på nåt sätt....Varför? Han är bäst menar jag...tänk er. Han tog ledigt idag för han jobbade övertid hela lördagen (vilket var bra för då märkte han inte att jag var i stallet hela dagen). Jag slutade jobba halvfyra och klockan fem skulle jag vara på föreläsning. Inte upplagt för middag med andra ord. Maken är nog bekymrad över hustruns middags intag så han fixa varma rester som står på bordet när jag kommer hem. Själv ska han laga middag till sig och barnen lite senare...hur gulligt som helst. Att det dessutom fanns torra biffar kvar när jag kom hem som nu ligger på en rostmacka med ett ansenligt lager majonäs förgyller dagen ytterligare.

Matte föreläsningen om tvååringens matematikutveckling var faktiskt spännande även om den var långsam. Intressantast var dock att se hur en hel parkeringsplats töms efter. Det är skillnad på folk och folk. När partilles barnomsorgspersonal kör bil är det utpräglat turtagande och vävprincip som gäller. Varannan damernas skulle man också kunna säga med risk att utmana de fem män eller så som jobbar i förskolan. Kontentan var att det gick snabbt och smidigt och väääldigt skötsamt till. Undrar hur mycket fortare det gick än när parkeringsplatsen ska tömmas efter en fotbollsmatch?...Ja, det var väääldigt fördomsfullt jag vet:)

Nu kommer då resten av veckan. Imorgon stalldag, onsdag kvällsarbete, torsdag och fredag digitalkompetens...lördag fest...Funderar på semester snart...bara en dag eller så;)

3 kommentarer:

  1. Din man är en av dom bästa det vet ju alla :D Hoppas veckan inte blir en sån mardröm och att du hinner ta det lite lugnt! Vår mor längtar efter att få se dig :D:D:D Kram Kram

    SvaraRadera
  2. jag längtar faktiskt efter henne med fast hon bara varit borta ett par veckor:)

    Tyvärr verkar veckan bli värre än väntat men den tar ju slut den med tillslut;)

    SvaraRadera
  3. Det är sjukt vad man längtar efter det man vanligtvis tar för givet :) Förstår inte riktigt hur jag ska överleva tills du kommer i Mars :)

    Hoppas veckan inte har någon mer käftsmäll att dela ut :D Kram Kram

    SvaraRadera