Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 20 oktober 2011

insomnia

Ibland får jag perioder med svårartad insomnia. I natt hade jag en lätt känning av detta för jag var så trött att jag nästan inte orkade stå när jag la mig klockan nio. Sen hade jag inte somnat när klockan var ett utan kom på att jag inte ätit middag så jag var bara tvungen att äta en banan. Jag var märkligt nog inte särskilt trött när jag vaknade men jag misstänker att kvälls föreläsning i måndags och att hålla kurs för 20 okända människor i onsdags kväll satte hjärnan i högfart. Kursen idag gick väl väldigt bra. Fast det är några som ser så kritiska ut så jag blir alldeles nervös. Undrar om det är mig eller innehållet det är fel på eller om det är deras vardags uppsyn? De kanske ser ut så när de är nöjda och glada? vem vet...

Jag har ren känsla av att jag kommer sova bättre i kväll för idag var vi i stallet för första gången den här veckan. Underlagen var tungt, Fabbe hade vilat två dagar så Dottern trodde att han skulle bocka av över pigghet. Det gjorde han inte. Dock ett litet bocksprång för att han inte ville galoppera och hon tog spöt. Det gick nog fort för jag hann inte se det, jag hade ryggen åt just då. De värmde upp och sen invigde vi hoppstöden jag byggde i somras. Vi hade en halv flaggstång som bommar och han hoppade så snällt men fort gick det inte, hon fick verkligen kämpa för att hålla galoppen idag.

Vi börjar längta efter att rida ut nu när vi är inne på andra veckans ÄLG JAKT. Fasar för att träffa en skadeskjuten älg på väg...Massor av friskluft får man som ponnymorsa det är säkert och precis vad man behöver för att sova gott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar