Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 28 oktober 2011

kväll

Fredag kväll, äntligen! Och vilken härlig dag det blev ändå:) Ponnyn var smutsig som aldrig förr, skolkamraten trevligare än jag mindes och ett par ridbyxor till Dottern hade hon med utöver Tosca kaka till Kaffet. Vi pratade häst en timme samtidigt som vi borstade och myste med Fabbe som visade bästa sidan under smutsen. Lektionen gick så bra sen...visserligen var jag yr ända tills jag kom upp på hästryggen och började jobba! Vipps så mådde jag bra...Vi valde en lugn lektion med massa skritt, muskelbygge ( mest ryttarens vader som krampade  efter att ha ridit utan stigbyglar) Och lite trav. Tror Ridläraren var orolig att jag skulle halka ur sadeln av yrseln. Fabbe var i varje fall på sitt absolut bästa humör. Frustade tuggade och gick i riktigt trevlig form halvvägs igenom. Fast när jag ställer lite krav slår han med huvudet det gör han aldrig med Dottern. Vi var riktigt goa kompisar idag Jag och Ponnyn...

Blev kvar och städade lite i stalllskåpet och köket, tog en pulver soppa till lunch, pussade lite ponny innan jag hamnade på soffan igen en stund på mellanlandning till nästa stall...Yrseln är betydligt bättre, faktiskt om jag inte känner mig lite lugn...avslappnad...kanske nästan liiiite lycklig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar