Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 24 oktober 2011

luskoll

Varje höst händer samma sak. Först kommer ett brev från skolan om att det går löss. Strax efter börjar jag känna hur det rööör sig i hårbotten, jag är helt säker på det. Hela dagen har jag gått och känt det. Massor av löss, säkert tusen eller mer som suger och snuttar mitt blod som värsta vampyrerna. Fram emot sextiden står jag inte ut längre och mot bättre vetande plockar jag fram luskammen. Jag borde veta att luskammning blir starten på ett par månaders elände!

Inte en enda liten lus lyckas jag kamma fram. Men, som alla vet är det inget bevis...de kan gömma sig! Dottern fick därefter titta mellan varje hårstrå, två gånger... Inga löss där heller (mamma du har ju aldrig löss,varför måste du va så jobbig?)

Så inga löss. Men känner jag inte nåt som kliar? bakom örat? Tittade hon där? Kanske ska jag ta luskammen igen, för säkerhets skull? Ja så håller vi på trotts att frisörskan säger att det inte är konstiga att det kliar om man har torr hårbotten och inte blåser håret innan man tar på mössan. Dessutom kan jag berätta att de små såren som blir i hårbotten kliar när de läker. Eller om det är löss.

På väg hem från jobbet fick jag ett huslighetsryck. Antagligen för att jag läst Syrrans blogg och sett alla halloween bilder som Mamsen kom hem med tillsammans med diverse pynt. Inhandlade ljung, gravljus (de lyser länge och känns rätt lagom läskiga) pumpor för ute- och innebruk. Dessutom hittade jag en julklapp till mig själv från mig själv som jag ska slå in medan jag blundar så jag inte ser den:) På vinden finns abselut en flock fladdermöss, en död avlägsen släkting, och lite annat smått och gott att pryda hemmet med. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att sätta in ett påskris men halloween:) kanske skulle man bott nån annan stans...På blomsterlandet stod kunderna och förfasade sig i kön över allt osvenskt i firandet. Bara färgen gör mig lycklig. Orange...Och med tanke på hur trött och sliten jag känner mig just nu behövs varje tillfälle att festa till det hela. Kanske en liten födelsedagsfest för barnen på lördag skulle hjälpa upp humöret?

3 kommentarer:

  1. Började klia på mig med en gång när jag läste detta också :D Kommer du ihåg den där gången då jag hade vart barnvakt och sen hittade du en lus på Nattis på kvällen, varpå jag sätter mig i bilen och åker tillbaks till jonsered för en luskamning??!!:D:D:D:D

    Härligt med lite Halloween utsmyckning, har hittat en lykta jag bara måste ha och lite annat kul...får smuggla in det i mathandlingen bara så inte mannen slår ihjäl mig :D Jag tror jag ska odla pumpor i min trädgård, så jag har resurser till nästa år :D:D

    Behöver lite vinteråd angående mina bäddar föresten - har vi tid o skypa i veckan kanske???!!! :) Saknar dig <3

    SvaraRadera
  2. ja jag har tid i morgon kväll onsdag:) saknar dig med...

    SvaraRadera
  3. Wiii så bra!! Vilken tid? så planerar jag in det i min dag :D

    SvaraRadera