Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 30 oktober 2011

halloween helgen är här!

Jag älskar Höstens finaste högtid!


Att den sen sammanfaller med barnens födelsedagar gör den inte sämre på något sätt... Man får ju anledning till att laga lite fin middag och bjuda gäster. I år var det bara Kära Mor, men så trevligt det var.

Dagen började betydligt bättre än tidigare dagar i veckan. Inte helt klubbad alltså. Trött och snuvig men yrsels är borta (även om den kom tillbaks senare på kvällen av helt andra skäl...) Var lite lätt sugen på att sluta rida på Råda klockan nio på lördag morgonar men idag fick jag stifta bekantskap med en ny förmåga. Leo stor och snäll. Faktiskt så stor att jag inte når upp att sadla då mina armar inte kan lyfta någon ting över axelhöjd egentligen. 177 cm i mankhöjd ! Jag hade tänkt att be om en lite mindre och nättare häst efter som Simba tar för mycket på ryggen. Gissa om jag blev nervös när jag såg vem jag skulle sitta på? Leo är väldigt känslig och jag har sett honom krabba fram och studsa i galoppen mer än en gång Efter halv passet var jag dock övertygad om att jag nog får fortsätta på Råda ett tag till...vilken kille! Fast både rygg och nacke känner allt av det efteråt...Nu är det två veckors lov till nästa gång så man får lite sovmorgon trots allt.

Efter Råda var det förstås Fabbe också som vanligt. Trevligt  också som vanligt. Inte som vanligt var det efteråt för vi har hunnit gå på Allum, laga middag och göra fint för halloween. Middagen blev god och vinet slank ner innan vi tittade på en klassisk B skräckis (kanske inte så klassisk...mest b) för att riktigt viga in årets högtid. " Minst en skräckis om dagen gör Pumkin King glad i magen"




2 kommentarer:

  1. sicken härlig Lördag :)Fladdermössen är fantastiska :) ska se om jag kan hitta mer grejer nu efter Halloween, på rea - så du får se till att ha plats i väskan :D:D:D:D Önskar jag kunde vart där idag - lite god middag, gott vin en trevlig B-skräckis :D Själva är vi på Väg till Halloween fest nu om en stund...vi har båda huvudvärk, hoppas den går över med lite vin ;)

    Happy Halloween, Pumpkin King är säkert överlycklig :D Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Pumkin King är alltid lycklig;)Det var verkligen en härligt dag...

    SvaraRadera