Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 3 november 2011

hyfsat lite bättre dag...kanske...

men tveksamt om man kan säga bra... Nej nu är jag lite negativ. Jag var ganska utvilad när jag vaknade men snoosade ändå en halvtimme extra. det är jäkligt skönt att inte ha bestämd arbetstid ibland. Ingen hade skrivit upp sig på handledning så jag räknade med att sitta och planera kursen en timme sen handleda två och så hem och vila igen. Fast sen när jag kom till jobbet hade en redan frågat efter mig och en undrade om jag hade tid:) Det var riktigt roligt och jag fick gjort en del som hjälpte andra mycket utan att anstränga mig alls. Det måste vara det som är tecknet på ett gott arbete om något?

Mycket vila blev det inte men det är inte så ansträngande att sitta framför datorn. Dottern hade ju fått pengar att vara med på ett par extra lektioner så hon ville väldigt gärna att jag skulle titta på medan hon red mark arbete på hennes älsklings ponny Triumf. Det är väldigt dyrt att hänga där men inte alls så dyrt som annat...att köpa. Jag har ju gått och förälskat mig lite i Fabian det ska jag erkänna. Bättre ponny kommer vi inte att hitta. Helt enkelt är han den häst jag drömt om hela livet, snäll trygg men utan att bli tråkig... Jag tror dessutom att han har potential att bli en riktigt trevlig dressyr ponny, utöver att han hoppar allt som kommer framför honom. Ja nån tävlingshäst är han inte...men jag ska ju inte tävla. I varje fall insåg jag att tanken växte inom mig och att det var bäst att fråga, innan den fastnat totalt. Jo visst är han till salu men de vill inte sälja egentligen så priset hamnade på 55 000 kronor! Jeezzz! Jag kan ge 30...kanske är han värd 30-45 som ägaren påstår men ålder och utbildning är helt klart inte på hans sida (personligheten är....)
Så ikväll är jag besviken i hjärtat. Jag vill verkligen köpa min ponny efter sommaren för hyra är verkligen inte ekonomi i. Men jag är nog intge beredd att betala överpris heller. Man får ganska mycket häst för 55 000 kronor, mycket mer än Fabian... Men titta världens finaste ponny!

Han skoddes idag också och naturligtvis börjar hovis med att lovorda hans raka ben och fina kotor och kvaliteten på hovarna som är exemplarisk...jag vill inte höra det!

Vi fick middags besök från Tranås idag...Så nu har jag ätit lam stek som maken fixade druckit ett glas rödvin och rundat av med en whisky. Det känns gott. Vi fick dessutom tag på en hopp instruktör till Dottern så nu kan vi planera hopp lektioner varannan lördag!. Kanske löser sig allt om man bara har lite förtröstan? Det brukar ju göra det för mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar