Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 14 november 2011

inte mycket att säga egentligen...

Vissa dagar finns det inte mycket att orda om. En helt vanlig småsketen måndag utan överraskningar. Ju förutom att man fick stanna över en halvtimme idag igen. Vi hade vikarie men när jag slutade halv fyra var det 16 barn kvar!Och stackaren hade aldrig stängt förut så det var bara att avsluta och vänta ut att några barn till skulle gå hem. Nu gjorde det ingenting för jag har tänkt att kompa ut en timme imorgon och eftersom jag jobbade över en halvtimme förra veckan också gör jag det med gott samvete.

Kanske att samvetet blir sämre för jag ska spendera mina pengar i Ullared imorgon. Nu ska jag ju inte köpa så mycket saker o morgon som sist jag var där men jag vet vad som händer när jag hamnar i hästavdelningen...

Igår var det fars dag. Det har jag ju aldrig firat egentligen och absolut inte sen den gång jag inte ringde Far i fråga och han dog dagen efter. Det hade väl inte så mycket med fars dag att göra egentligen men tyvärr har inte stackars Maken blivit så firad på sin dag heller. Men i år tog Dottern eget initiativ och bakade choklad cupcakes till honom. Den här gången följde hon receptet till punkt och pricka vilket resulterade i de godaste muffins med smörkräm jag ätit! Hejja Dottern är allt jag kan säga. Väldigt konstruktiv är hon.

Utöver att hon bakar sitter hon på rummet och för jul kort som hon ska sälja för att spara i hop till ett ridläger så hugande spekulanter som vill köpa julkort (som faktiskt är fina) och göra en god gärning för ett "fattigt" barn gör er besvär och kasta in en beställning här eller på FB :)

Här är ett fint kort på mina bästa vänner föresten...inte undra påa tt jag gillar dem eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar