Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 15 november 2011

oj så bra det gick!

Inte för att jag fick köpt det där jag åkte till Ullared för att köpa. Jo en del för all del men jag hade avsikt att köpa onepiece till Dottern som önskar sig det mest av allt och ett par neonepran ridbyxor till henne. Jag köpte till mig själv förra gången jag var där och det är det bästa köp jag gjort. Håller värmen under hösten, regn och blåst stängs ute men jag svettas inte när jag rider! Hur är det möjligt? Hur jag trodde det skulle var möjligt att de skulle finnas kvar förstår jag inte heller och de gjorde det inte såklart...

Tänk ändå att det finns så mycket saker jag inte visste att jag behöver. Årets fynd av absolut nödvändig onödighet är glögg tomtar. jag menar hur har jag kunnat leva utan sådana alla år...köpte två för säkerhets skull:)

Jag gjorde några bra köp också... till mig själv Jacson ridjacka i svart med röda sömmar+ röd mjukfleece jacka att ha under, en körpisk (för 59:-), back on track undertröja för ömma ryggmuskler, pälsfodrad scotermössa i svart, ullstrumpor och en rumpvärmare i fårskinnspäls till sadeln. Dottern fick en röd ridjacka (329:-) och ett par Jacson jodpurs (400:-) Jacson  lånkalsonger och ullstrumpor. Tomtarna är ju betydligt gulligare men ändå....

Gulligast av allt var nog ändå min poncho/halsduk med matchande linne...tänker att Syster i USA borde gå runt i helsvenska kläder och så kommer jag i detta...så kan vi tänka på varandra...(Dottern var skeptisk...vad ska pappa säga?! Och jag vet inte om hon syftade på prislappen eller färgen med tanke på Makens ursprung....)

Ser föresten att det är tur att man beställt tid hos frissan! jösses så man ser ut...fast efter en heldag på Ullared kan man kanske kosta på sig att vara lite sliten?

Lite annat smått och gott blev det ju också inhandlat men jag gjorde bara slut på 3000 kr...tycker det är ganska bra med tanke på hur dyrt det är med hästsport! Fast det är klart...om jag inte handlar har jag kanske råd att köpa en häst i stället...

2 kommentarer:

  1. Självklart går jag omkring i helsvenskt, nästan konstant:D:D Har en hel del svenska kläder faktiskt, dom tar jag på när hemma känns långt bort :D Tyckte Ponchon var fantastiskt snygg, sån vill jag ha fast svenska flaggan såklart :D

    Låter som Ni hade en lyckad Ullared trip - Härligt!! Puss på dig och din snygga poncho :)

    SvaraRadera
  2. Åhh så fin poncho och för att inte tala om söta tomtar. Känns som om jag skulle behöva åka dit även jag innan jul =o)

    Hoppas allt är bra med er alla.

    Kram

    Kusin Vitamin MBC

    SvaraRadera