Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 26 november 2011

Men fy vilket väder

Usch  och Fy! I morse var det väl ganska ok men jag känner att det kostar mer än det smakar med ridskolan. Idag satt jag på fina Leo igen. Han gick bra i traven idag och ganska go galopp fast han busade lite och studsar på sidan i fattningarna. Besväret kom vid 10 meters galoppvolter...det är svårt nog på en liten smidig ponny men när hästen är 180 cm i mankhöjd och lika lång med stela bakben är det helt omöjligt. Ruskigt ont i nacken får jag också. Så nu har jag flaggat att jag kanske inte fortsätter till våren. Men då kommer det bli så lite ridning att jag nästan gråter när jag tänker på det...

Jag åkte hem och la mig på sofffan med bara lite gnäll över att det inte var damsuget. Sonen har visst bytt fokus för sitt kärleksliv och sov över hos någon ny förmåga...inte hemma och städar och gör läxor som en god Son ska...inte alls...sån tur tänkte jag där jag låg att det är en vecka kvar till 1.a advent...

Man ska inte tänka så, och jag fick inte heller behålla det tanken mer än några timmar för när jag kom till stall nummer två så pratade alla om hur de adventstädat hemma...Redan? jaja så blir det ju ofta

Jag hade bokat lektion för mig i torsdags men Amy kunde inte så det blev i eftermiddag i stället. I storm och regn. Inte helt bekvämt ska jag säga och två lektioner på en dag var lite väl mycket. Jag delade lektion med Dotterns Kompis som red en annan Ponny idag. Det var en fantastiskt rolig lektion och Fabian gick bättre än någonsin, eller han gick stabilt bra hela rid passet, han har allt glimtat till bättre än idag men då har det bara rört sig om 10 minuter kanske. Och äntligen satt jag rätt på honom också och fick mycket beröm för sitsen. men det kostade på för nu har jag ont i hela ryggen och inte bara i nacken. Blä

Men nu är det äntligen en brasa på i vardagsrummet och jag har ju fuskat och köpte julblommor förra helgen så lite advent fint är det...kanske orkar jag mig upp i skamvrån (där vi slänger in allt vi inte vet var vi ska göra av) och hitta en stake imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar