Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 27 november 2011

advent

Jo hur man än vänder och vrider på tiden så går den runt...nyss var det jul och nu är det snart jul igen. Och huset håller som vanligt otroligt dåligt med glögg. Maken köpte vin i veckan men ingen glögg. Hur tänkte han då? Fast ska man vara helt ärlig så var det först idag som tanken på att adventstäda slog mig.  Årets adventsstädning innefattade avtorkning av bord...några turer fram och tillbaka till köpcentret för in handlande av små glödlampor. Fast man kan inte köpa glödlampor med gott samvete så nu lyser adventstaken med LED lampor som små lysrör...inte helt mysigt om man ska vara helt ärlig. Fönstrena tvättades med ajax till Dotterns stora förskräckelse. Själv är jag mest förskräckt över att man måste tvätta varje år och håller andan i förhoppning  att gardinernas skrynklor hänger ut sig inom kort...

Jag glömde köpa mossa. Fast halm funkar fint men man vågar inte lämna rummet ens en sekund och måste ha eldsläckaren i rummet. Jul i folkton spelar i bakgrunden, jag funderar på om man ska slicka på en kanelstång för att få lite mer julstämning. Väldigt nöjd med dagen framför allt att inte ha varit ute i stormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar