Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 2 december 2011

det där var väl väldigt onödigt:(

Som om det inte var svårt nog att få i hop julklapps pengar så här års...och för vems skull om man frågar sig? Vilket man gör...ofta. Frågar sig alltså. Men idag sken solen helt fantastiskt över oss. Man kan inte tro att det är jul om bara några veckor. Så jag tycker nog att han förtjänar det, trots allt. Fast sen bryr han sig kanske mer om att få äta grås än att vara vacker. Men det är helt oemotståndligt och får man chansen att julshoppa så tar man den ...väl? jag erkänner att inget i världen kan få mig att tycka att det var ett klokt och väl genomtänkt inköp. Men jag lääängtar redan till att få prova om han blir fin.

Jag har varit ledig idag. På riktigt. Sov först länge innan jag gick upp och åt frukost och åkte till stallet. Det var verkligen en helt underbar dag. Tänk att det kan skilja så mycket på ett par dagar. Tisdagen var allt annat än roligt och sen en sån här fantastisk dag. Ridningen gick riktigt bra, Tycker jag hittar en bättre form på honom för var dag som går. Fortsätter han så här kanske han är värd sina pengar fram i sommar, vem vet...jag uppskattar verkligen att kunna sitta avslappnat och njuta i solen.

Jag ska lägga in sill i år. Massor av sill att ha med på julafton och kanske bjuda till höger och vänster. Så nu ska jag surfa på bästa sillrecepten. En i familjen kommer bli överlycklig för hon frågar ganska regelbundet om vi inte kan få sill till middag snart...och jag äter ju gärna en sill bit eller två...resten av familjen tittade bara storögt och undrade varför...konstigt att den frågan återkommer hela tiden.

Så här underbara kan mina lediga fredagar vara. Jag tänker verkligen inte jobba en sekund idag. I veckan har jag lagt nästan två timmar utanför arbetstiden för att bara fixa färdigt lite...NO MORE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar