Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 1 december 2011

lång dag igen

Igår satt jag och tänkte att det var väldigt dumt att stänga av telefonen och inte kunna pin koden...så fick jag puk koden skickad men det hjälpte ju knappast, förrän jag slog in fel kod tre gånger...gud va bra tänkt! Mest orolig var jag eftersom jag bokat in handledning på morgonen och tänk om det inte blev av...tänk vad skönt om det inte blev av med tanke på att jag skulle jobba till 21 på kvällen sen och att jag hade minst två uppgifter som låg släpandes och verkligen behövde tas itu med...

Som tur var finns ju mailen för visst blev handledningen inställd och istället kunde jag jobba hemifrån i lugn och ro. Och jag han precis få gjort det jag var tvungen att få gjort. Så nu har jag skrivit rent mina minnes anteckiningaar från måndagens kvälls föreläsning och anmält mig till massor av seminarier och studiebesök i London. Det känns väldigt spännande.

Sen blev det ett mindre inspirerande team pilot träff i mörkret i aulan...zzzz (oftast brukar dessa träffar vara höjdpunkten i månaden men nu var det stora gruppen med alla lärare mycket förskola men även mycket skola...träffade en vän/kollega dock som gjorde eftermiddagen lite ljusare....)

Avslutade kvällen med tre och en halv timmes planering (vi missade november planeringen...)som var riktigt effektiv och bra. God tomat soppa serverades av en kollega också. Allt som är kvar att hantera nu är årets Lucia firande. Brukar vara så trevligt men tar en del förberedelse tid och massor av engagemang...sen kan man gå på jullov mentalt först och därefter fysiskt. Behöver verkligen semester så jag tänker inte göra nåt från 20 december tror jag...mer än fylla år då...

Och när jag tänker på att jag inte kan få min årliga födelsedags middag med syrran blir jag lite ledsen...vill ju luncha ta en öl och och kolla juldekorationer...och ta en öl...saknar dig extra nu när högtiderna närmar sig...

1 kommentar:

  1. Vi ska visst ha vår årliga födelsedagsmiddag, lite senare än vanligt bara :D Finns julaffärer här året runt så om vi bara hittar en bra restaurang i närheten så blir det ju nästan precis som vanligt!!!!!! :) Saknar dig väldigt mycket mer just nu när högtiderna närmar sig också dock :( Hemlääääääängtan!!!!!!!!! <3<3<3

    SvaraRadera