Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 3 december 2011

inte bra idag...

Nej lite ledsen faktiskt om jag ska vara ärlig. Och det ska man ju vara har jag hört. Min nacke strular ju igen och ridningen på Råda kostar absolut mer ån den smakar. Idag satt jag på stora Leo igen som är väldigt trevlig på sitt sätt. Men stor som sagt och i dag ilsk när han var tvungen att jobba lite som jag ville. Det gick i ärlighetens namn riktigt bra enligt ridläraren men när vi skulle göra galopp öppnor utefter långsidan insåg jag att det var bäst att stå still i mitten för att inte utsätta nacken för onödigt slitage. Jag har funderat fram och tillbaka och i dag på medel linjen bestämde jag mig...Jag ska sluta rida lektion...Det är för dyrt att missa lektion efter lektion för att nacke och rygg smärtar så fort det blir kallt ute. Skit tråkigt och jag är väldigt besviken och ledsen. Det innebär att jag bara kommer rida en ynka gång i veckan på Fabian fram till sommaren...så jag tycker jag har rätt att vara ledsen idag, faktiskt.


Det regnade dessutom småspik och stormade igen. Jag hade sett fram emot att sadla med  jul utstyrsel och se på när Dottern red lektion för sin nya lärare som tyvärr inte har haft möjlighet att komma ännu. Och idag var det ju bara tt inse att hoppning kanske inte var på agendan...så jag satt i padocken och tittade poå när dotttern red barbacka i regnstormen...att vädret kan vara så växlande...

Söt är ponnyn ivarje fall och tomte luvan passade utmärkt:)

2 kommentarer:

  1. Usch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Puss o Kram <3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Du har all rätt att vara besviken! Men hvuvudsaken är att du kan rida överhuvudtaget och då får det bli på DITT sätt :-)Fabbe klär iaf vääääldigt bra i rött! Han kanske kan vara tomte åt oss i år?
    Kramar!

    SvaraRadera