Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 4 december 2011

julshopping

Äntligen en tom söndag. Vaknade tidigt eftersom jag somnade tidigt. Kanske den enda fördelen med att man rider så tidigt på lördag morgon. Hade jag inte haft så infernaliskt ont hela tiden kanske jag skulle omvärdera mitt beslut att sluta? fast tänk vad skönt att orka vara vaken längre än till tio en lördagskväll...

Jag städade köket och lagade gröt till den glada familjen som kom upp strax före tio...värsta urmodern. storm och regn idag med. Julstämning? Inte alls. Och det man inte får gratis kan man alltid köpa sig eller hur. Det blev således ett besök tillsammans med Dottern på julens högborg Frölunda torg.  Jo jag kom i julstämning direkt, stressen infann sig innom ett par minuter. Vad i hela fridens namn ska man köpa i julklapp till folk som redan har allt de egentligen behöver? Vi fick trots det avklarat julklappar till Syster som ska resa i resväska om några veckor. Fast vad sk man ge hennes kära Make? Funderade på en snapsflaska men insåg att det var lite tungt att skicka med. Men det är en bra idé, vem gillar inte svensk snaps? Maken hittade jag en bra sak till men morsan?! Vad ska jag köpa till dig????  Jag hittade däremot den perfekta julklappen till min Mormor, ett år försent...ursöta minihönor i stengods! åhh vad jag vill ge dom till henne. Åhhh vad ledsen jag kände mig just då...

Fast sen tog vi en överrasknings tur till Morfar på Näset med nybakta wienerbröd. Det kändes härligt i hela kroppen, jag har inte varit där på nästan två månader! Tiden bara flyger fram och de små ynka stunder man har som inte är fyllda av jobb eller stall får man hushålla med. Och de trär ju lite långt att åka hela vägen till andra sidan stan och helst vill han ju att man stannar hela dagen...tyvärr ett helt projekt att få till det. Men jag är väldigt glad att vi kom dit idag:)

Nu är det dags för lite middag innan man slocknar och veckan drar igång igen med kvällsmöten som vanligt...Behöver  verkligen lite julledigt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar