Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 9 december 2011

men va faan!

Nej aldrig får man vara nöjd! I går såg jag fram emot lite regn för att kunna galoppera runt i mjuk sand hela morgonen...redan när klockan ringde låg vinden på så jag vände mig och sov ett par timmar till...hård vind och ösregn.... Utöver det kan jag inte vrida på huvudet idag...Sur som satan helt enkelt.

Jag tänker istället för att hälsosamt vara utomhus och motionera i vinter stormen åka och köpa onödiga kläder, mat, massa godis, gå till massören och tycka jävligt synd om mig själv...hela dagen.

Jag lyckades komma in på en utbildning på halvfart i pedagogisk dokumentation så om jag inte hade tillräckligt att göra lär jag få det nästa termin...Hur tänker jag?

Grattis till mig själv liksom...undrar om man inte förtjänar en liten extra present?
Inatt drömde jag att jag satt och pratade med min chef runt ett bord med massor av kollegor om arbets procent och sa att jag aldrig tänker jobba mer än 20%...dessutom hade en kollega blivit utbränd och jag förklarade glatt att det berodde på att hon hade en för stor kostym på sig precis som jag själv hade...det är ansträngande att låtsas passa in sin kostym...undrar vad jag försöker berätta för mig själv? Hahaha...

Nu går jag och njuter av att inte göra något vettigt alls idag. Härliga regnstorm:)

2 kommentarer:

  1. Perfekt ledig dag ju, bara vända på kudden o somna om :D Sen åka o shoppa onödiga saker och ja absolut en extra present till dig själv :) Härligt låter det!!!! Hoppas du njöt ordentligt av din självömkan och att inte göra nåt vettig alls ;)

    Kostym storleken kan försöka säga dig nåt :D:D:D:D

    Ha en fantastisk kväll och helg :)

    SvaraRadera
  2. jomän faktiskt mycket lyckligare nu:)

    SvaraRadera