Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 8 december 2011

leker lite...


Sitter och leker med Datorn när jag inte har något annat för mig...Julkort i Pizap att skicka till alla kanske...Nej kanske inte men jag tror jag ska skicka över ett till Björn på Ranchen så han ser att Ponnyn lever och har det bra. Eller kanske inte... Borde istället skicka länkar på alternativa billiga ponnys han skulle kunna få byta mot Fabian? Det finns ju hur många söta snabba små slanka tävlingsponnys som helst...varför vill han inte ha en sån?

Jag tog ledigt ett par timmar i morse och åkte till stallet för att rida lite istället för den där nesliga snö tisdagen. Snön var borta men istället hade vi en stenhård och väldigt gropig paddock. I fjol var den full med snö eller bara stenhård eftersom det inte låg nån sand i den...Jag vet inte vad som är bäst. En halvtimme försökte vi jobba i lite skritt och trav men sen gav jag upp och skrittade ut en sväng. Det var betydligt mycket bättre i skogen och väldigt skönt att ha en häst man kan rida ut utan sällskap...

Jag skulle handleda på eftermiddagen och han precis hem och duscha. I morgon kan jag rida på morgonen med för jag har en Massage tid hos elaka MassörMaggan kl 13. Det ger mig ungefär två timmar att gå till affären och köpa mat till lördagens tjej middag. Det blir lite JULMAT faktiskt...hoppas det blir gott. Jag har grymt ont i nacken och just nu funderar jag på hur jag ska klara de två sista lektionerna innan terminen är slut. Det ända som är bra med det är att jag känner mig mer och mer nöjd med att sluta...och när jag såg räkningen på 4800 kr för vårterminen blev jag nästan glad...tänk vad pengar jag kan spara...jag kan nog ha häst själv utan problem...det är ju nästan 10000 om året bara på ridskoleavgifter för mig...

Nu luktar det glögg från grytan...och magen kurrar... Kvällen ska njutas i soffan...med en stor mugg glögg och russin.

3 kommentarer:

  1. 4800:- Det kan du ha god användning för när du kommer till mig om inte annat :)Förstår att det svider dock men du måste akta din nacke - tänk om du måste göra steloperation om några år och se ut som Hunchback resten av livet bara för du inte tog det försiktigt :D:D:D Kanske räcker med en paus dessutom....

    Puss o Kram Längtar efter dig <3<3<3

    SvaraRadera
  2. inte hunchback! snälla jag lovar jag ska inte rida jag looovar...inte förrän i morgonbitti:)

    SvaraRadera