Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 21 november 2011

redan måndag?

Det var ju helg alldeles nyss...Och jag han ju bara sova! Igår var jag antagligen lätt förskjuten in i nåt parallelt universum. Jag och Mor handlade lite blommor och sen fikade vi på franska plågan igen (den här gången han jag betala...hurra) och snackade lite vardags skit. Härligt opretentiöst. Sen när jag kom hem var jag tvungen att plocka undan lite och vips hade jag städat halva huset. Man måste ju matcha julblommorna. Jo lite tidigt är det men i fredags tände ju Liseberg sina julljus och NK har redan skyltat så jag tycker allt att man kan få UNNA sig lite julstämning. Dessutom tar det ju ett litet tag tills amaryllisarna blommar. Köpte en starkt doftande vit jul narsiss  som sprider sin doft över hela huset. Man fick ju damma då också för att det skulle vara fint, och be sonen damsuga lite extra...och maken plocka undan skivsamlingen från vardagsrums bordet.

Visst är det konstigt men när man städar på ett ställe inser man att det måste städas på ett annat. Det är därför jag i så stor utsträckning som möjligt låter bli att städa. Igår till exempel började jag med att damma på öppna spisen...sen städade jag hela vägen ner i källargarderoben. Sen var dagen slut. Jag han samtidigt laga peppar rotskött och köttsoppa, bygga ihop en hall möbel som skulle stå i källaren men som passade bättre i entrè hallen (så nu fick jag köpa en till vojne vojne....)

Med tanke på detta behöver jag inte städa på ett väldigt långt tag. Maken föreslog lagom till jul och det verkar ju vara en bra plan...

1 kommentar:

  1. VIK HÄDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DU SOM TAGIT MIN SYSTER I BESÄTTNING ( HETER DET SÅ??? ) SLUTA GENAST DET RÄCKER MED EN OFRIVILLIG HUSFRU I FAMILJEN :D:D:D:D:D

    SvaraRadera