Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 30 januari 2012

grymt oinspirerad

Nehe vad trist alltså...ingen inspiration eller motivation. Det är värsta tränings peppningen som behövs. Första två uppgifterna på kursen var helt otroligt meningslöst enkla. Sen kommer uppgift tre som kanske egentligen inte är så enkel men helt utan verklighetsanknytning. Skriv ett film manus på en fiktiv film om 1-3 minuter. Och uppgift fyra Gör ett synopsis och en film och en projekt dokumentation. Utifrå kurslitteratur som  Medieboken manus och dramaturgi för film, Ljudbild eller synvilla – en bok om filmljud och ljuddesign...


Här sitter man då och funderar på vad som är meningen med den uppgiften? Ska man gå och bli film regissör eller kanske något liknande? Egentligen borde jag inte hetsa upp mig för det står ganska så tydligt i kursbeskrivningen att del 2 av kursen rör video kameran som verktyg i undervisningen. Jag hade bara glömt bort att jag inte direkt har någon traditionell undervisning att verktyga i..de övriga uppgifterna är väl ganska intressanta och lagom utmanande och jag ville lära mig något nytt. Jag hade bara hoppats att något nytt skulle handla om pedagogisk dokumentation, det jag egentligen är intresserad av!


Kanske ska man skriva ett spännande manus nalle zombies för förskolan? Bara för att det är roligt? Jag är ganska säker på att SOnen i så fall skulle vara mer än intresserad av att fixa specialeffekterna! 


Idag har jag i varje fall gjort en Xmind fil som gör uppgifterna  överskådliga, det tog bara ett par timmar och gav egentligen ingenting alls mer än tillfredsställelsen att det syns att man tänkt. På jobbet har jag i varje fall plötsligt kommit igång med riktig pedagogisk dokumentation i vardagen.Det är tackvare kursen men inte tackvare kursens innehåll!


Min dag var riktigt bra innan lunch men efter blev den plötsligt helt fantastiskt bra. I jobbets brevlåda låg två intern kuvert till mig. Den ena innehöll ett par stickade turkosa pulsvärmare från min rumskamrat i London. De är så fina och precis vad jag önskat mig!!! Jag blev nästan lite tårögd av omtanken. Snälla roliga IngMarie. Sen öppnade jag kuvert nummer två och där låg ett jättefint scrapkort från Kaisa som också var med i London. Jag tror inte jag blivit så överaskad utan anledning förut. Två på en dag?! Det var nästan lite otäckt. Tänk att de tänkt på mig...samtidigt och kanske utan att prata med varandra...eller tänk om de konspirerat? oohhh vad det killar skönt i magen när jag tänker på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar