Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 2 februari 2012

jiha

Ok man ska inte stressa. Det är inte bra någonstans. Eftersom jag ska jobba hela dagen i morgon med kursen, som jag precis avslutade förbereda nu klockan nio kvällen innan, hade jag bara två timmars arbetsdag att göra. Det blev nu fyra allt som allt men det gör inget. För jag var LEDIG efter lunch och åkte till Fabian. Aldrig har vintern varit vackrare än just när jag kom dit...Strålande solsken, klarblå himmel, helt vindstilla. Jag borstade av Fabbe lite snabbt och gick till paddocken. Han har en liten bit som ramlat ur framhoven, antagligen slagit i den i skogen. Inget som stör honom men jag ringde ändå till Hovslagaren för att kolla men hon tyckte nog inte det var något ovanligt.

Så ett rejält ridpass blev det och vi hade så roligt! Jag kan ju inte svära på att Ponnyn hade roligt, det sa han inte men det verkade så. Jag red i mina vanliga fodrade ridbyxor och efter en halvtimmes uppvärmning var jag tvungen att ta av mig jackan! Trotts att det var -8 grader. Vi körde massor av galoppfattningar från ryggning och det blev rätt hela tiden. Gissa om den övningen taggar i gång även den lugnaste ponnyn? Ropar man duktigaduktigaduktiga ponny samtidigt blir han som en glad liten hundvalp. (Nej det gick inte att locka fram ett litet bocksprång idag heller) Eftersom Fabian var så glad och mjuk och arbetsvillig försökte vi oss på lite enkla galoppombyten på serpentinbågar med tre skrittsteg emellan och han satte alla utom ett som blev högergalopp istället...Tänk den ponnyn kunde inte ens vänstergaloppera när han kom!

När vi var klara släppte jag stigbyglarna och tyglarna och lät Fabian själv traska runt medan jag slöt ögonen och bara njöt av vintersolen som faktiskt värmer riktigt skönt. När jag satt där hörde jag fåglarna som sjöng i skogen. Jag har allt hört dem lite på mornarna sista veckan och det kan bara betyda att även om kölden ligger i så är våren närmre än man tror. Halt som satan är det så jag har börjat ställa in mig på att inte kunna köra den förbenade transporten på ett par veckor...men snart snart...

Direkt efter ridningen åkte jag till MassörMaggan och fick en helt underbar massage. Så nu är jag faktiskt lite avslappnad igen...den där kursen tar jag itu med en annan dag...

Tråkigt nog fick jag höra att Nattis förra medryttarponny Putte plötsligt dött i veckan. Brusten blodkärl var det visst och inte fången som han hade när vi tog hand om honom. Lite ledsamt i stallet var det i dag och Vi har fällt ett par tårar här hemma. R.I.P.Fina fina Putte

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt med Putte:( Har var ju en så fin liten ponny. Förstår att Nattis är jätteledsen idag. Du får ge henne en kram från mig och säga att jag förstår hur ledsen hon är.
    Puss o kram
    mamsen

    SvaraRadera