Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 4 mars 2012

Resfeber...

Oj nu är det dags äntligen!!! EN arbetsdag kvar bara...har nog ingen vikarie så det blir väl som vanligt en tuff måndag morgon men det blir bara EN dag sen...SEMESTER!!! Tjoho äntligen ska man få hålla om sin lilla- syster igen. Väskan är typ packad. Den är halvfull så nu funderar jag på vad jag kan stoppa i så sakerna inte åker runt. Men jag har ju tänkt packa lite mer på väg hem så det är väl bra tror jag. Pengar växlade, presenter inköpta passet framplockat... Det var väl allt? I mitt handbagege ligger just nu en bok om portfolio pedagogik (Om jag inte har något att göra på vägen måste jag väl ta mig i genom denna?) och en nackkudde...Boken är tyngst :)

Jag och mor var på Frölunda torg och köpte lite saker jag ville ta med. "Behövde" verkligen en sån där kräm som man har för att se slät och hudfärgad ut istället för gropig och rödflammig...typ smink fast jag vet inte vad det heter faktiskt. De hade ett erbjudande om konsultation på KICKS för 250 kronor så fick man köpa för 250 kronor. Alltså nästan gratis. Det var världens trevligaste tjej så jag överlevde den något konstiga situationen att sitta och bli sminkad mitt i en affär på söndag eftermiddag. Det blev inte helt gratis men jag kom därifrån med en färgad kräm och massor av extra saker som hon skickade med gratis...(Jag tror faktiskt att hon tyckte lite synd om min torra hud som hänger i stallet och på förskolan utan att matte visar någon som helst hänsyn)


Vi åkte till Morfar och hälsade på i hans nya lägenhet på Bjölahemmet. Fin utsikt och riktigt trevligt faktiskt. Vi drack kaffe och åt wienerbröd. Det såg ut som om han trivdes ganska bra.

 Jag fick världens finaste present idag också. Min Morbror har gjort en ljusstake, just en sådan jag önskat mig i flera år. Den är dessutom gjord i trä från Mormors vävstol, just den som jag lovade att hjälpa henne sätta upp i flera år. Måste säga att jag är väldigt glad att jag fick vävstolen i en sån elegant och ursnygg förpackning...Den kommer jag att vara glad för hela livet tror jag. Nej det är jag säker på. Min Morbror är väldigt väldigt duktig på finsnickerier. Han går på kurs nu när han är pensionär. Jag tycker han skulle starta eget och sälja storskaligt. Då hade han blivit rik för finare saker är svårt att hitta. Det säger jag nu inte bara för att jag råkar älska min morbror...även om jag nog är lite jävig:)

1 kommentar:

  1. En dag kvar eller ja två, efterssom du kommer på eftermiddagen!!! Jag är så excalterad så jag vet inte vad jag ska ta mig till :D Äntligen!!!!! Det ska ju vara ca 18 grader imorgon så vi tänkte vi grillar några burgare till middag och sväljer ner med några goda öl :D:D Igår gick vi ut med hunden på eftermiddagen, i bara tröja - det var varmt :D:D Wiiiiiiiiiiii Imorgon eftermiddag ses vi <3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera