Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 3 mars 2012

vårväder


Helt underbart. Vi åt en lång fruktost tillsammans Maken och jag...barnen hade övernattat på respektive favoritställe. Eftersom jag skulle rida lektion på eftermiddagen hade vi hela två timmar på oss att göra något trevligt tillsammans. Det blev en långsam promenad i solen i Örgryte/Delsjövägen. Funderade på om inte nåt av slotten där skulle funka tills vi insåg att ingen av oss känner för att jobba hårdare eller mer än vi gör idag... Solen ar tack och lov gratis och så även nysopade vår gator...

Jag hade bokat tid i paddocken till kvart i fyra...så kommer man dit och möter två omåttligt skadeglada  polare... kom upp i hagen och möttes av orsaken till denna... HALLÅ? Jaja huvudet var ju rent i varje fall:)

Undrar om det är nåt speciellt med leran i vår hage? Skönt ser det ut men kanske inte riktigt drömläget när ridläraren ska komma och dessutom har lite bråttom?

Det är verkligen underbar vår nu Solen sken och det var vindstilla. Till och med en koltrast sjöng lite svagt bland hasselbuskarna. Helt enkelt en dag då man skulle luffsa runt och njuta...Nejdå Ridläraren tänker köra skiten ur både häst och ryttare...ingen hänsyn till att man inte ridit lektion sen början av januari. Vilken skit kondis man har...höll på att gå under redan under uppvärmningen. Fabbe var inte helt nöjd heller med att anstränga sig...Vi fick till några bra minuter i slutet men det var verkligen inte ett av de bättre passen. Amy är dock en sann pedagog. Jag känner mig alltid duktigare än jag är när jag rider för henne. Hon lyckas få en att se det lilla som något stort, att det var fantastiskt duktigt att komma i väg och köra transport till exempel...fast hon såg ju inte den eländiga parkeringen...det är två få förunnat att ha gjort...

Man är åtminstone färg matchad när man rider så här kommer några fina bilder på oss. Synd att man inte ser att jag har en lila jacka på staketet och strumpor i grönt och lila under chapsen...men jag vet att de finns där...jag och tomtarna i skogen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar