Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 1 mars 2012

VÅR...

På riktigt alltså, ingen sån där fusk vår  som brukar komma då och då...Nej jag menar RIKTIG härlig vårdag. Och vad gör man då? JOBBAR...Vi startar upp Pluttra på förskolan idag och sen satt jag kvar och fixade massa saker som var tvunget att vara klart innan jag åker. Bokade till exempel slottet för lunch och planerade in en workshop i April. Sen blev det soligare och soligare. Jag hade ett inplanerat möte efter jobbet på Jontes skola men när jag satt i bilen vid Finngösa fick jag för mig att jag bara var tvungen att åka till stallet.

Ont om tid javisst men jag drog på mig vinter overallen och hjälm...På med ett par gummistövlar och ut i hagen. Jag tränsade direkt och hoppade upp och red ut barbacka i skogen! Det blev en halvtimmes skritt tur i solen. Han är ju väldigt snäll och trygg och jag har faktiskt börjat bli lite smidigare på att komma upp. Nu behövs bara en liten stubbe för att jag ska komma upp igen. Man måste nämligen sitta av för att öppna grinden när man rider ut och sen stänga när man  kommer tillbaks. När jag kommit halvvägs och sitter där och lyssnar på fågelsången kommer jag på att jag glömde det viktiga säkerhetstänket!

Ingen visste att jag åkt till stallet, Fabian brukar vila,  jag berättade inte att jag skulle rida ut eller vilken väg jag skulle ta, inte ens skrivit på tavlan...och så rider jag barbacka! Nej det var ju väldigt dumt...framför allt när man tänker på att det är ytterst sällan någon går på den stigen...Ska tänka på det nästa gång...Det är ju skönt att inte vara rädd när man rider ut men man får ju inte helt tappa säkerhets planerandet...fy på mig!
Nu gick det ju jättebra som tur var, det enda som hände var att mina mag- och benmuskler fick arbeta lite extra i upp- och nerförsbackarna när jag inte hade stöd i sadeln. Tur att jag inte läste i boken innan för i går bockade han av Jonathan på grus vägen...då hade jag inte vågat rida barbacka tror jag:)

Jag han sen till utvecklingssamtalet med flera minuter tillgodo. Och förstörde min Stackars sons liv genom att ställa lite krav på att han ska sköta skolan bättre...ser inte helt bra ut inför slutbetygen tyvärr men kärlekslivet kommer på första plats just nu...onda mamman förstör genom att hota med att han måste plugga hemma...Det är väldigt jobbigt att se hur tufft det är för honom . Skulle önska att han bara hade det lite lätt nån gång...

2 kommentarer:

  1. Inte glömna tala om såna viktiga grejer, tänk om du trillar o ingen saknar dig på flera timmar!

    Sonen får lägga på ett kol det sista, kanske ska Skicka honom ett mail med en muta ang sommaren och eventuellt besök här?! Men ung kärlek o så kära dom är :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Håller på att söka kunskap om appen "pluttra" och när jag sökte på google så kom jag till din sida.
    Skulle du vilja delge mig lite kunskap och åsikter om detta får du gärna höra av dig till mig: lindashannes@hotmail.com
    Tack på förhand!
    Linda

    SvaraRadera