Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 29 februari 2012

skottdag

Det innebär att jag skulle kunna fria om jag inte var gift redan. Det innebär också att allt som hänt idag var "utöver" en hel extra dag. Solen sken utanför fönstret på Ullevies konferens center. Massor av intressanta tankar har farit genom huvudet under dagen. Sen när man kom hem sent på eftermiddagen kände jag att man borde ha varit utom hus. Imorgon ska solen lysa så jag hoppas på att sluta tidigt. Jag har till exempel jobbat två timmar nu med Digitalkompetens när jag kom hem. Det är lätt att fastna i TED tal:) Gud vilka bra och spännande saker man kan lära sig om man bara är uppkopplad!
http://www.ted.com/talks den här sidan är väl investerad tid att besöka om man är en nyfiken människa. Kolla särskilt Sir Ken Robinson   http://www.ted.com/talks/lang/en/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.htmls

Nu måste jag börja packa för resan. Jag tänker att en lätt packning på 20 kg blir lagom...då får man plats när man åker hem...det ska bli väldigt skönt att släppa allt för ett par veckor. Jag kommer att sakna stalllivet tror jag men annars...jo familjen liiite kanske fast jag tror de kommer sakna mig mer för jag kommer vara fullt upptagen med att hänga med min ursprungsfamilj, en del ivf...
LÄNGTAR!!!

1 kommentar:

  1. Ska du bara shoppa 3 kg grejor här borta???:D Eller ska du åka hem med extra bagage också ;) Löser sig nog eller hur!!! Jag tror dom kommer sakna dig mer också...för vi ska ha såååå mysigt...lovar att köra förbi lite hästar o stall så du får din fix :D 6 dagar!!!!!!!! LÄNGTAR IHJÄL MIG :)

    SvaraRadera