Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 2 mars 2012

Klarade det!!!

Nu har man gjort sin Andra stora debut på kort tid, Dotterns tävling som nummer ett...

Jag har lastat och kört MIN Ponny i MIN transport...SJÄLV!  Började dagen med ett långt härligt skype samtal med bästaste vännen Lovisa i Shanghai. Sen åkte jag upp till stallet för att köra lite lydnads träning innan jag borstade Fabbe och glanssprejade hela honom riktigt snygg. Jag var lite osäker på hur vida vi skulle få ombord Fabbe idag så vi började tidigt...allt för tidigt visade det sig för han gick på på 4 minuter...

Sen körde vi till Partille och mina ben skakade nästan hela tiden...nej det gjorde de inte, det gick jätte bra att köra men när vi väl lastat av var jag allt lite skakig av anspänningen. Fabbe skötte sig så där underbart som bara världens lugnaste ponny kan.... Vi var ju nästan en timme för tidigt där så efter att ha sadlat skrittade Nattis runt på stora ridbanan i en halvtimme innan ponnylektionen började. Han var snäll och duktig, lite lat kanske om man ska var kritisk men jag tror Nattis var lite nervös så det är ju inte så konstigt. Amy hjälpte oss med en lina när vi åkte hem för han var inte lika lättlastad då,...tog 5 minuter kanske och en lina på rumpen...nemas problemas:)

När vi kom tillbaka till Öjersjö var parkeringsplatsen full av bilar vilket inte direkt underlättade när jag skulle backa tillbaka transporten. Vi lastade ur först och sen tog det mig en kvart innan den stod på plats...men på plats står den även om jag har en bit kvar innan jag är godkänd... FY VAD DET ÄR SVÅRT ATT BACKA!

Och min kropp behöver träning för baklämmen väger flera ton och jag har träningsvärk i armarna och ont i både rygg och axlar nu när jag kommit hem.  Hade jag inte varit så nöjd med att kunna själv hade jag velat ha en bra man som gjorde det åt  mig...min man fixar inte transport av ponny för han är hemma och fixar middag till sin fru...jag gnäller inte faktiskt;)

Här kommer masssor av bilder från livets första transportkörning...känner mig jäkligt nöjd med mig själv trots allt...








SÖTASTE FABIAN PÅ PARTILLE RIDKLUBB MARS 2012

2 kommentarer:

  1. Tur att du har hjälm när du kör! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. man vet aldrig när den behövs;)

    SvaraRadera